Mitől függ a dúsítás?
Kedves LPG Doktor!
2000-es évjáratú Astra G-nél (lassan 4 éve van benne a gáz) az alábbi probléma jelentkezik:
Reggeli indításkor (néha ha "többet" áll, akkor is) dohog a motor és nagyon erőtlen mindaddig, amíg át nem kapcsol gáz üzemmódra. Ezután szépen megy.
Általános autószerelő (nem gáz speckó) megnézte, gyertyákat kicserélte. Az vette észre, hogy amikor a hőfokszabályzó gomba a helyén van a termosztátházban, akkor produkálja ezt a hibát. Ha a gombát kihúzza és csak a ház mellé teszi (úgy, hogy a hőfokot érzékelje) szépen jár a motor. Használt és új gombával is ugyanez a helyzet.
Van valami tipp, hogy mi lehet? Sima szakszervizes gázbeállítás megoldhatja?
A választ köszönöm szépen előre is, Tamás
Kedves Tamás!
Kellene lassan itt a TC hasábjain belül nyitnunk egy FAQ vagy GYIK menüpontot, ugyanis ez a téma is végtelenszer szerepelt már nálunk. Semmi köze a dolognak a hőgombához. Ha mégis mutat ilyen tüneteket, az csak azért lehet, mert kihúzva a helyéről téves adatokat közöl a vezérlő felé, amely ideiglenesen ezzel a nepper trükkel többet vagy épp kevesebbet dúsít, így a hidegindítási anomália megszűnik. Maga a dúsítás eltérése a normálistól nem más, mint a gyári ECU adaptációja , "eltanulása" a gázvezérlő helytelen beállításából következően. Resetelni kell a gyári vezérlőt. Ezt a legtöbb ( de nem minden! ) esetben az akku saru több órára történő lehúzása megoldja. Ekkor indítson ismét, de kapcsolja ki a gázrendszert. Ha ekkor közel helyesen működik, ez volt a baj. Ha csak javult, de nem tökéletes, használja benzinnel 150-200 km-t, vissza fog tanulni a vezérlő.
Ha gond ez volt, a gázvezérlő helyes felprogramozása a megoldás. Ha nem, akkor pedig leginkább egy oszcilloszkópos diagnosztika, mondjuk így:
http://lpgdoktor.hu/index.php/
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu