Kedves LPG doktor,
Én egy meglehetősen szokatlan hibajelenséggel fordulnék önhöz. Nemrég vásároltam egy Renault Laguna Coupe típusú 3.5 literes V6-os autót, PRINS VSI autógáz rendszerrel. A vásárlást követően pár nappal tapasztaltam hogy gáz üzemen alapjáraton egyszer csak felgyulladt a "Check Engine" lámpa, és a számítógép kiírta hogy "Check anti Pollution System" és ezzel egy időben felemelkedett az alapjárat.
A hiba pár indítás után megszűnt, a lámpa kialudt, a motor mind a hiba előtt, alatt, és utána is kifogástalanul üzemelt, se rángatás, torpanás, vagy gyújtáskimaradás bármi jele nem volt észlelhető. A probléma kizárólag csak alapjáratnál jelentkezik,(és csak meleg motornál) menet közben mindegy hogy 5 kilómétert megyek vagy 800-at egyhuzamban 200-al, semmi baja sincs. A kimérés után a P0300-as hibakód volt kiolvasható ami ugye több hengerben fellépő tökéletlen égést/gyújtáskimaradást jelez.
A hiba pár hetente rendszeresen jelentkezik, majd 3-4 indítás után megszűnik. A felkeresett szervíz tanácsára kapott úgy LPG gyertyákat, de a probléma továbbra is fennáll. A szervízben tanakodtak rajta hogy mi is okozhatja a problémát de nem sikerült kideríteni, a gáz-injektorok rendben üzemelnek, az autó tökéletesen működik, a kiszerelt gyertyák is tökéletes állapotban voltak. Nem tudom hogy esetleg a Trafókkal lenne valami, a szelepekkel, vagy netán néha kihagynak a gáz-injektorok, de akár elektronikai probléma is lehet. Bármilyen észrevételt, tanácsot nagy örömmel fogadnék, vagy hogy egyáltalán milyen irányba induljak tovább a probléma kiküszöbölésének érdekében.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlöm!
Gyönyörű feladat egy ilyet megoldani! :-) Sajnos a távgyógyítás lehetetlen, így csak lehetséges alapelvek mentén tudjuk futtatni az eszmecserét. Az égéskimaradásnak rengeteg oka lehet.
Akár gyújtás oldali eltérés, akár mechanikus oka is lehet. Nem jár messze akkor a valóságtól, amikor szelep problémát említ. A környezetvédelem oltárán feláldozzuk a technikát, amikor az EGR szelep segítségével a szívócsőbe visszavezetjük az amúgy oda nem illő, szutykos, kormos kipufogó gáz egy jelentős részét. Sok típus már 60-80 ezer megtett kilométer esetén elkezd tüneteket produkálni, melyek egy jól irányzott szívó traktus tisztítással sokszor még orvosolhatóak megbontás nélkül.
A fedélzeti kommunikáció kiírása csak jelzi, hogy a környezetvédelem nem lesz így rendben, ennek további jelentősége nincs a problémát illetően. A felesleges találgatás csak diagnosztikával kerülhető el teljes biztonsággal. A módszerrel akár a gázinjektorok működése is mérhetővé, valamint vizuálisan láthatóvá tehető, de a fent említett szelep kormolódás is azonnal kiszűrhető.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
