Benzinen torpan, gázon erőtlen

2016.03.16. 15:33

Tisztelt LPG-doktor!

Egy 2000-es évjáratú 8 szelepes 1.3-as Suzuki Swiftem van, amelybe 2011-ben szereltettem gáz rendszert (én vegyes típusnak nézem, mert a reduktor Lovato, az elektromos szelep Landi-renzo, valószínűleg a vezérlő is Landi, mert a kapcsoló is az (amivel át tudom kapcsolni benzinről/gázra...).

Sokáig nem is volt vele problémám, majd egyszer egy hosszabb úton kifogyott a gáz és át kellett kapcsolnom benzinre és akkor azt tapasztaltam, hogy benzinen kis fordulaton (minden sebesség fokozatban) erőteljesen torpan az autó (amikor nyomom a gázt és érzem a torpanást majd kinyomom a kuplungot, akkor a fordulatszám hírtelen beesik majd beáll alapjáratra...), viszont agresszívabb kigyorsításoknál ezt nem tapasztalom akkora mértékben.

A gyújtási rendszer (gyújtás elosztó, gyertyák, gyújtó kábel) fel lett újítva, de a hiba megmaradt, sőt azt vettem észre, hogyha leveszem az aksi sarut, akkor benzinen nagyon alacsony (kb. 500 1/min) az alapjárat, gázon egyszerűen használhatatlan az autó, mert a kuplung kinyomására azonnal leáll, majd kb. 20-40 km megtétele után (benzinen) beáll az alapjárat és utána már gázon is használható.

Mostanában azt vettem észre, hogy nagyon erőtlen gázon az autó és sokat is eszik (11-12liter/100km!!), elvittem egy kompresszió mérésre az autót elég alacsony értékeket mértek a hengerekben (10,1 bar) a szervizkönyv szerint 10,5 bar alatt felújítást igényel, ez meg is történ, de sajnos az erőtlenség és a jó étvágy továbbra is megmaradt. Az lenne a kérdésem, hogy ezek tudatában tudna-e nekem valamit javasolni, hogy mivel lehet probléma (a benzines üzemben való torpanás, gázon pedig az erőtlen jó étvágyú fogyasztás tekintetében). Illetve, ha jól tudom már a keverőfejes gáz rendszereknek is tudnia kellene az automatikus átkapcsolást (vagy nem?), mert nekem elejétől kezdve mechanikusan kell kapcsolgatni (hideg indítást követően is már azonnal át akarna kapcsolni gáz üzemre).

Előre is köszönöm megtisztelő válaszát! Üdvözlettel, Attila

Kedves Attila!

Általánosságban nehéz beszélni egy ilyen esetről. Nincs két egyforma szituáció. Én a felújítás ellenére mindenképpen a motorikus állapot visszaellenőrzésével kezdeném a sort. Erre mi ezt a módszert javasoljuk.

 Lehet, hogy valamit nem sikerült tökéletesen megoldani a felújítás során, és ez okozza a bajt. Ha a benzines oldal vizsgálatán és esetleges javításán túl vagyunk, akkor érdemes a gázrendszert nagyító alá venni. Igaza van,a keverőfejes rendszerek is automatikusan kapcsolnak már át, de a hibákhoz képest ez csak apróság jelen pillanatban.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu