2018.07.31. 11:51

Tisztelt Lpg Doktor!

Jelenleg egy 1.8 125le Focus C-Maxot hajtok. Szeretném gázosra átalakíttatni. Tapasztalata szerint ez a típus jól tolerálja a dolgot? Hallottam egy-két helyen , hogy 1.6-os motor felett külön olajadagoló kell. Ez az információ helyes vagy téves? Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Csaba

Kedves Csaba!

Imádjuk a témát, örökzöld! Nos a kérdést ketté kell bontani. Az első fele az, hogy a Focus motorok hogyan toleráják a gázüzemet? A kérdéskört övező rémhírek csak részben megalapozottak. Léteznek típusok, melyek valóban kicsit gyengébb anyagminőségű hengerfejjel vannak szerelve. A kérdéses Ford motorok is ilyenek. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne őket gázzal üzemeltetni!

A probléma mindössze annyi, hogy a gyengébb anyagminőségre több ponton is tekintettel kell lenni.

Nézzük, mit tehetünk annak érdekében, hogy Ford motorunk gázzal hajtva is hosszú életű legyen!

- Kerüljük a 80% feletti tartós motor terhelést. Magyarul ne menjünk el Frankfurtig a 100 lovas kókusszal 170-el! Ez benzinnel használva is meghozza a várt hatást egyébként, csak ott- a benzin alacsonyabb égéshőjének okán - lassabban.

- Ellenőriztessük 20-25 ezer kilométerenként a szelephézagot! (A hidrotőkés motorok nyilván kivételt képeznek).

- Programoztassuk fel a gázrendszert profi, hozzáértő szerviz segítségével! Erről itt olvashat bővebben.

Ez a folyamat a legfontosabb megelőző intézkedés, ugyanis a helyesen programozott rendszer nem terheli további égéshő növekedéssel a hengerfejet. A másik fontos kérdés az Ön által említett felső kenő használatának szükségessége. Nos a válasz egyszerűen NEM. Innen azt is megtudhatja, hogy miért!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu