Mégane RS gázosítása
Tisztelt LPG-doktor!
Nemrég egy 2007-es Renault Megane RS (2.0T 225 lóerő) tulajdonosa lettem, ami eddig nagyon beválik és elég sokat járok vele. Megfordult a fejemben, hogy mi lenne ha LPG-t szereltetnék bele? LPG-vel jóval többet tudnák vele járni ugyanannyi költségből, viszont tanácstalan vagyok.
Ön szerint több kárt tennék a motorban, mint hasznot magamnak, vagy ilyen sportosabb motorban is nyugodt szívvel ajánlja az LPG-t? Utána olvastam, de van ahol jót írnak, van ahol nem ajánlják turbós benzin motorban. Előre is köszönöm válaszát, tanácsát!
Üdvözlettel: Lehel
Kedves Lehel!
Dőljön hátra, teljesen jó nyomon jár! Az autós szakmák jelentős része riogat az LPG üzem kapcsán. Ez túlnyomó részt hazugság vagy tévedés alapú!
Ha egy gázrendszer tisztességesen van beépítve, kizárólag előnyei lesznek akár még a motor élettartamára nézve is!
Nézzük hát, mit is értünk ez alatt pontosan:
- Megfelelő méretezésű alkatrészek : reduktor, injektorok, gázszelep és a gázcsövek.
- Szakszerű beszerelés : megfelelő hosszúságú csövek alkalmazása a kritikus helyeken, külső gázszelep esetén a szelep és a reduktor közti távolságra való odafigyelés, a kívánalmaknak megfelelő injektor pozícionálás, megfelelő rögzítő és kötőelemek használata a hazai rossz szokás szerinti kábel kötegelő helyett, korrózió védelem a tartály elhelyezése nyomán szükségszerűen átfúrt karosszérián, stb.
- Menet közben történő szakszerű rendszer programozás! Nem autoadaptiv rendszerre hagyatkozás, hanem szakszerű és pontos emberi kéz által végzett folyamatról beszélünk.
Át kell alakítani a fentiek szerint! Ha nagy lába van nagyon, érdemes terhelésfüggő benzin adagolással védeni a motort a nagy terhelési tartományokban. A szelephézag ellenőrzése a hidrotőke nélküli motorokon 20-25 ezer km után szükségszerű. ( Nem néztem utána, hogy a szóbanforgó Renault motor milyen ). Remélem adtam egy kis lökést egy tisztább jövő és a gazdaságosabb üzemeltetés felé!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu