Újra előjött a háromhengerezés
Szia Doki!
LPG-vel (Landi Renzo) + felső kenő rendszerrel szerelt Z16XER motorkódú H Astrát hajtok. Felváltva használom benzinnel és gázzal, gázzal csak városon kívül, hosszabb távon. Tavaly 0304 (égéskimaradás) hibakód, 3 hengerezés, kompressziómérés után hengerfej felújítás, komplett szelepfedél csere, trafóhíd csere, iridium gyertyák cseréje.
Közel 10 000 km megtétele után (hibátlan működéssel) újra előjött a 3 hengerezés és a 0304 hibakód. A gyertyák a barna szín mellett elég feketék, kokszosak. Olvastam a véleményed a felső kenő rendszerről. Lehet, hogy emiatt kokszolódik le a gyertya, és a plusz olaj zavarja be a normális égést? Előre köszönöm válaszod.
Üdv, János
Kedves János!
A kérdésre adott válasszal kezdem. Nem láttam még olyat, hogy a felső kenő rendszer annyira sok olajat küldött volna az égéstérbe, hogy az ekkora galibát okozzon. Ennek ellenére nem lehetetlen, mert reduktort már láttunk tönkremenni emiatt. A felső kenők használatát érintő általad is idézett véleményünket szerintem kiválóan támasztja alá a te autód esete is, amely ezen csoda eszköz használata mellett még is csak hengerfej felújításra szorult. Valamely hiba megmaradt a rendszerben, ez kétségtelen.
A jármű motorok ritkán rángatóznak parkinson kór miatt, ennek nyomós oka van. Nem írtad le, hogy benzines és gázos üzemben egyaránt produkálja-e a hibát a verda.
Ha csak gázzal, akkor ugye nem árulok el hadi titkot azzal, hogy ez a gázrendszer valamelyik eleme.
Ha csak benzinnel csinálja, akkor benzin ellátó rendszer hiba.
Ha meg mindkét esetben, akkor a cserélt és felújított alkatrészek ellenére azok között lesz a bűnös.
Hogy a pénztárcád és az idegrendszered egyaránt meg legyen óvva, én kerülném az alkatrész cserélgető huszárok megbízását a feladattal, mert könnyen cserélik ki a fél autót, mire rájönnek a hiba okára. Az OBD diagnosztika korlátait is kiválóan szemlélteti az eseted, hiszen hibakód ugyan van, ennek okát már nem árulja el a fedélzeti elektronika.
Ennek kiküszöbölésére a legjobb mód a digitális oszcilloszkópos technológia, melynek segítségével minden rejtett és az OBD system számára felismerhetetlen probléma kimutatható. Felváltva használni gázt és benzint indokolatlan, leginkább urbán legendák hatására kezdenek az emberek ilyen akciókba. Nyugodtan járj gázzal mindig, a tankban ne tarts több benzint, mint amennyi 2 hónap alatt az indítások hatására elfogy! Ez a benzin kiülepedés hajlama miatt fontos, sok kárt lehet megelőzni a benzin folyamatos frissen tartásával a tankban. Sok sikert kívánunk a javításhoz!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu