Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves nepperek űzője,
2.5-3 millió között nézegetek autókat, két kritikus pont lebeg a szemem előtt. Az egyik, hogy mindenféleképp dízel legyen, a másik pedig, hogy szeretném ha DSG váltó lenne benne. Ennek kapcsolán két autó merült fel, Audi A3 2.0 PDTDI, illetve a Golf V-ös 1.9-es, illetve 2.0-ás dízele.
Átolvastam az ezekkel a motorokkal szerelt autók népítéleteit, de nem jutottam egyértelmű következtetésre, hogy vajon melyik hibásodik meg többször, melyiknek több a fenntartási költsége. Mindkét autónál egy-egy kirívó esetet találtam, ahol valami súlyosabb dolgot kellett cserélni, az összes többinél apróságok, illetve semmi.
A kérdés tehát az lenne, hogy Ön melyiket, és miért ajánlaná?
ui: a szívem az Audi felé húz...
Köszönettel,
László
Tisztelt Uram!
A szerviztapasztalatok alapján nincs különbség a két típus megbízhatóságában. A DSG jó technika, a hagyományos autómata váltokhoz képest jobb hatásfokkal (nincs slip). A 60 000 km-es gyári előírt olaj és szűrőcsere ha elmarad, megég az olaj, ilyenkor a mechatronika megadja magát. Ügyeljen arra, hogy igazolható előéletű autót válasszon.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.