Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt szerkesztőség!
A maga nemében, úgy gondolom, különleges kérdéssel fordulok Önökhöz. Első autómat venném meg 52 évesen, reményeim szerint jó hosszú időre (min. 10 év). Fiatal koromban nem volt pénzem rá, utána pedig mindig cégautót kaptam munkámból adódóan (2-2 Focus és Astra). A legfontosabb, hogy tartós legyen és biztonságos, és mivel a gyerekek már kirepültek, nincs szükség nagy helykínálatra. A keret 5 millió forint. Amik szóba jönnek: 4 év körüli C osztály, 3-as BMW, vagy esetleg kicsit újabb Passat, 9-3-as Saab. Az lenne a konkrét kérdésem, hogy ilyen hosszú távra, évi 15-20 ezer körüli futásteljesítménnyel, melyik típussal lehet a legkevesebb problémám, dízel vagy benzines legyen-e, vásárlásnál mire figyeljek. Illetve, természetesen, hogy Önök mit javasolnak!
Üdvözlettel, Károly
Kedves Károly!
5 millió forintért már tényleg mindent lehet kapni. Ha prémium kategóriás autót akar, arra legyen felkészülve, hogy egyszer-kétszer fel fog akadni a szeme a szervizszámla láttán. Ehhez nem kell, hogy különösebben elromoljon, csak a normális szervizelésről beszélek. Ezek jó minőségű autók, nagyon nem nyúlhat mellé velük, de ilyen hosszú távon bármi történhet velük, de ha gondozza az autót, és vigyáz rá, azt meg fogja hálálni. Nem ismerem a jövedelmi viszonyait, de tíz vagy több év alatt kell rá venni néhány garnitúra gumit, rengeteg alkatrészt, és csak akkor vállalja be, ha előre láthatólag bírni fogja. Mondjuk, ha nem, még mindig el lehet adni a kocsit. A felsorolt autók közül a Saabot nem ajánlanám, viszont elgondolkodnék egy hibrid Toyota Camryn vagy benzines Lexuson. A Lexus kitűnő minőség, nem romlik el, és sosem lesz belőle striciautó. Lexusszal nem járnak olyan emberek, akikkel valószínűleg nem akar majd egy csoportba tartozni. Egy ismerősnek kilenc évvel ezelőtt hoztam egyet, és azóta nem romlott el benne semmi, csak olajat meg fékbetétet cserélnek benne. Illetve egyszer a fejegység, mert a gyerek beledobott a cd-be egy húsz forintost, és zárlatos lett, de az nem az autó hibája. Azt mondta, hogy ő megérkezett, neki más már az életében nem kell. Dízel vagy benzin? Ha évi 15 ezer kilométerrel, 6.5 literes dízel, és 9 literes benzines fogyasztással számolunk, akkor kb. 150 ezer forint a megtakarításunk a dízel javára. Ha megint lenne cégautója, akkor ez még kevesebb lenne, és a dízelnek ugyanis drágább a fenntartása.
- Becsületesnepper -
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.