Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperűző, Becsületesnepper!
Olcsó árkategóriában keresek családi, nagyobb méretű autót. Az ársáv 400 és 800 ezer forint közötti. Az ezredforduló környékén gyártott, minimum klímával és ABS-szel felszerelt kocsik érdekelnek. Kiszemelt típusok: Mazda 626, Nissan Primera, Peugeot 406, Renault Laguna, esetleg BMW E39.
A Renault híre ugye nem túl jó, ezért nagy kérdőjellel írtam fel a listára.
A BMW E39 még gyerekkori kedvencem, de mostanában a szegény ember prémium autója lett - és nem vagyok benne biztos, hogy egy 12-15 éves BMW nem tartogat költséges meglepetéseket.
Az autótól nem várok szalonállapotot, a fő szempont a megbízhatóság - azaz ne hagyjon ott sehol. Hajlandó vagyok kicserélni a kopott alkatrészeket, időben folyadékokat cserélni, az állagra és az állapotra vigyázni. Benzin vagy dízel? Ilyen koros autónál már kicsit félnék egy dízeltől (valószínűleg sokat futottak), és sokat használnám városban, kisebb távolságra (télen biztosan nem melegedne be rendesen). Az éves futás 10-15 ezer km között lenne. Fontos még, hogy a két gyerekülés és a csomagok elférjenek (400-500 literes csomagtér elegendőnek tűnik), valamint a kényelemben való utazás akár autópályás tempónál is. Az alapmotorok nem érdekelnek, mert nem szeretek "szenvedni" a forgalomban. A fogyasztás ne legyen 8 liternél több. [sok az ellentmondás az elvárásoknál?]
Tudom, hogy nem lehet megmondani a tutit, csak egy iránymutatást, hogy nagy valószínűséggel mely típus fog zökkenőmentesen működni az elkövetkezendő 3-5 évben. A fenntartási költségeknél az alkatrészek, gumik és szervizköltségek is érdekelnek (leginkább egymás arányában). A japán típusok alkatrészei tényleg drágák?
Várom válaszát!
Üdvözlettel:
Dániel
Kedves Dániel!
A 626 és a Primera műszakilag jó autók, de a hátsó sárvédőív rohad rajtuk eléggé, és még alájuk sem néztünk. Az ennyi pénzért árult E39-ek között rengeteg a lelakott hulla, nem lehetetlen jót találni, de nagyon sok utánajárást, és hozzáértést igényel. Az ön autóját úgy hívják, hogy Toyota Avensis, az 1.6-os, 110 lovas, benzines motor is elég arra, amire Önnek kell, nem kell tőle félni. Hűt, fűt, világít, megáll, kanyarodik. Nézze meg, hogy Papp Tibinek milyen mozgalmas élete van, szökőévente tud egy autószerelős cikket írni, hogy kicserélte a hamutartó világítását meg elkopott a gyújtáskapcsoló.

Ha valami miatt nagyon elhatárolódik az Avensistől, érdemes a többi típus Népítéleteit végiglapozni, és azok ismeretében választani.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
