2013.07.17. 10:48

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző!

22 éves kölök vagyok. Olyan autót szeretnék tudni magam alatt amit szeretni lehet és megszínesíti a mindennapokat, de ugyanakkor tartózkodom a "hülyegyerek autóktól" mint például az e36 vagy e30 BMW vagy Audi A3 esetleg VW Golf-ok amiket a korombeliek vesznek és törnek. Szeretnék valami egyedibbet ami belefér a kereteimbe azaz maximum 1 millió ft. Nagyon szeretem a régebbi "fémből" készült autókat bár a kutatásaim azt mutatják, hogy több pénzbe kerülnének mint amennyit én rá tudnék szánni. Kérem mutasson egy csapásirányt merrefelé nézelődjek ami megfelelő alternatíva lenne számomra. Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel, Milán!

Kedves Milán!

Az úgynevezett "hülyegyerek autók" úgy alakulnak ki, hogy az emberek egy része, egy bizonyos korban elkövet néhány hibát. "Jó ízléssel" nyúl bizonyos autókhoz, azt hiszi jobb lesz, de nem. Rákölt egy csomó pénzt, felkerül rá a hótoló, és a többi "csodálatos" tuning elem, és csak annyi történik, hogy az autó néhány hasonlóan "jó ízlésű" embernek ugyan tetszik, de különben egy hányinger, és eladhatatlan. Hozzám is hoztak be ilyen tuning IV-es Golfot, hogy számoljam be. Rajta volt minden jóság, króm kopoltyú a géptetőn, króm gyorsító könnycseppek az ajtókon, elől-hátul hótoló, nonfiguratív króm matrica, króm M3 tükör, nagy kipufogó, stb. Az autó normál állapotában ért volna másfél milliót, én felajánlottam érte 700 ezret, a srác meg nem tért magához. Ő ráköltött több százezer forintot, mit gondolok én. Igen, mondom, csak minden ráköltött forinttal drasztikusan csökkentetted az autód árát, most nekem kellene rákölteni százezreket, hogy megint gyári legyen. . Ez így, rajtad kívül senkinek nem tetszik. Láttam is benne még vagy négy-öt évig, és ahogy benőtt a srác feje lágya, újabb pénzekért szépen lekerültek róla a tuningok. A végén, néhány újabb százezer elköltése után, lett egy gyári Golfja. Ha veszel egy E30-as, E36-os BMW-t, Golfot, A 3-ast, és nem nyúlsz hozzá, nem viselkedsz benne hülye gyerekként, akkor téged sem fognak hülye gyerekként kezelni. Ezek, az általad említett autók egyébként jó autók, simán ajánlhatók. Egy gyárias E 30 már nem fog sokkal kevesebbet érni, inkább elindul az ára fölfelé, ha meg tudod őrizni az állapotát, élményt is kapsz tőle, és ez még az "ebben még volt anyag" időszakából való. Nem ismerlek, de egy ilyen még "fémből" való autó nem kifejezetten kezdőknek való, sok szívás lehet a fenntartásában. Inkább rábeszélnélek egy újabb, műanyag autóra. Ha egyedit akarsz, a Toyota Celica nem jön veled szemben minden sarkon, és nem elromlós fajta. Az 1991-ig gyártott Honda CRX-től annak idején nedves volt a bugyim, de nagyon drága volt, ma pedig, a hülye gyerekeknek köszönhetően alig maradt belőlük, a még gyári állapotúaknak kezd megy fel az ára. Ha tudsz venni egy még gyárit, és vigyázol rá, ez is csak többet fog érni. Egy Mazda MX 5-tel megint csak jól járnál, kis teljesítmény párosul, igazi vezetési élménnyel, zseniális futómű, kitűnő váltó. Most kell ilyen "haszontalan" autókat venni, amikor még nincs család.

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.