Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperűző!
Körülbelül 2,5 - 3 millió forint értékben keresek kompaktot 2009 vagy 2010-es évjárattól kezdődően. Évi kb 35.000 km-t megyek nagyrészt autópályán, munkába járás céljából. Ezért fontos a gazdaságos és egyben megbízható üzemeltetés. Dízelben gondolkodom. Jelöltjeim:
1. Skoda Octavia II faceliftes: ez a legszimpatikusabb, csak a többihez képest valamiért ebből csak olyat találok, amiben 100 -150 ezer kilométer van már. Ezeket meg szabad venni ennyi kilométerrel, ha még én is bele akarok tenni 150-200-at? (1.9 PD TDI vagy 1.6 CR TDI vagy 2.0 CR TDI ?)
2. Opel Astra 1.7 CDTI: ezekből láttam kevesebb kilométerrel is, s nagyon tetszik a formája, de kisebb, mint az Octavia. Van különbség a 110 és 125 lóerős változat között tartósságban és fogyasztásban?
3. Ford Focus: ezt még annyira nem térképeztem fel. 1.6 vagy 1.8 vagy 2.0 TDCI a jobb választás?
4. Kia Ceed: ebben nincs kettős tömegű lendkerék, egyenlőre ennyi a pozitívum, nem tudom mennyire megbízható. S a legújabb formán kívül nem tetszik igazán, arra meg kevés a keret. 1,6 CRDI
Nagyjából ezek között őrlődöm. Felszereltség tekintetében a tempomathoz ragaszkodom, az ülésfűtés meg nagyon jó lenne.
Kérdéseim:
Melyik lenne a jó választás, melyiknek mik az előnyei és hátrányai? Melyik típust, melyik motorral ajánlaná a legjobb szívvel? Zavarjon-e a sok kilométer az egyes típusok esetében, ha azok kétséget kizáróan annyik? Az igazolt kilométer és folyamatos szervíz mennyit ér a gyártók által megengedett és meg is nyújtott szervizperiódusok vonatkozásában?
Köszönöm megtisztelő válaszát.
Üdv: KG
Körülbelül 2,5 - 3 millió forint értékben keresek kompaktot 2009 vagy 2010-es évjárattól kezdődően. Évi kb 35.000 km-t megyek nagyrészt autópályán, munkába járás céljából. Ezért fontos a gazdaságos és egyben megbízható üzemeltetés. Dízelben gondolkodom. Jelöltjeim:
1. Skoda Octavia II faceliftes: ez a legszimpatikusabb, csak a többihez képest valamiért ebből csak olyat találok, amiben 100 -150 ezer kilométer van már. Ezeket meg szabad venni ennyi kilométerrel, ha még én is bele akarok tenni 150-200-at? (1.9 PD TDI vagy 1.6 CR TDI vagy 2.0 CR TDI ?)
2. Opel Astra 1.7 CDTI: ezekből láttam kevesebb kilométerrel is, s nagyon tetszik a formája, de kisebb, mint az Octavia. Van különbség a 110 és 125 lóerős változat között tartósságban és fogyasztásban?
3. Ford Focus: ezt még annyira nem térképeztem fel. 1.6 vagy 1.8 vagy 2.0 TDCI a jobb választás?
4. Kia Ceed: ebben nincs kettős tömegű lendkerék, egyenlőre ennyi a pozitívum, nem tudom mennyire megbízható. S a legújabb formán kívül nem tetszik igazán, arra meg kevés a keret. 1,6 CRDI
Nagyjából ezek között őrlődöm. Felszereltség tekintetében a tempomathoz ragaszkodom, az ülésfűtés meg nagyon jó lenne.
Kérdéseim:
Melyik lenne a jó választás, melyiknek mik az előnyei és hátrányai? Melyik típust, melyik motorral ajánlaná a legjobb szívvel? Zavarjon-e a sok kilométer az egyes típusok esetében, ha azok kétséget kizáróan annyik? Az igazolt kilométer és folyamatos szervíz mennyit ér a gyártók által megengedett és meg is nyújtott szervizperiódusok vonatkozásában?
Köszönöm megtisztelő válaszát.
Üdv: KG
Kedves kérdező!
A Skoda Octavia nagyon jó autó, Nyugat Európában népszerűbb, mint itthon. Az 1.9-es a legjobb ezek közül, és ezzel van a legnagyobb tapasztalat is. A 100-150 ezer kilométertől nem kell félni, ott még ennek a motornak semmi baja.
Az Opel Astra dízeljei szintén megbízhatóak, sok baj nincs velük, a fogyasztásuk is hasonló.
A Ford Focust az 1.6-os dízellel venném, tényleg elmegy 5 literrel.
A Kia Ceed legendásan megbízható, valóban nincs benne kettőstömegű, és 5.5 literrel lehet vele gurulni. Valamilyen okból relatív sok égő fogy, de más bajuk nincs.
Az különböző autók fogyasztásáról a spritmonitor.de oldalon tájékozódhat. Vannak itt olyan csoda emberek, akik tojást raknak a lábuk alá, de a nagy átlag mindig stimmel.
Én egy Ceedet vennék, talán az a leggazdaságosabb, ha a fogyasztást és a fenntartási költségeket is figyelembe vesszük. A megnyújtott szerviz intervallumokról kérdez, na azt kell elfelejteni. Az igazolt szervizmúlt mindig jó, de a kilométerek előrehaladtával csökkenteném a szervizperiódusok között futott kilométereket. A 30 ezres olajcsere intervallum csak katalógusban néz ki jól, illetve egy kitűnő marketing eszköz, hogy lám a mi autónkban csak ilyen ritkán kell olajat cserélni. Aki hosszú távon jót akar az autójának és a pénztárcájának, az maximum 15 ezrenként cseréljen olajat. Amelyik motorban sok olaj van, értsd hat liter vagy fölötte, az elmehet 20 ezerig is egy megfelelő olajjal, de a kis turbós benzinesekben inkább a 10 ezres olajcserét javasolnám.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.