2013.12.22. 15:06

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 
Tisztelt Nepperűző!

Gondolom szokatlan a problémám, autót szeretnék vásárolni. BMW X1 (sokat járunk földúton, ezért lenne jó az emelt hasmagasság). Milyen motorral érdemes venni (kb. 20000 km évente), mire kell figyelni, jobb-e a németországi autó, stb? Nem gond-e a hátsókerék hajtás télen?

Válaszát előre is köszönöm!
FJ

 

Kedves Kérdező!

Szerintem elég lenne egy benzines is, de Németországban is ezeknek az autóknak a 90 %-a dízel, itthon pedig a válasz írásakor összesen két darab eladó volt. Ebből adódóan egyszerűbb egy kétliteres dízelt venni. A németországi autók azért jobbak általában, mert ott jobban van az embereknek levinni az autót rendes szervizbe, és jobb utakon járnak az autók, ebből következik, hogy jobb állapotban van a futóművük is. Az X1-es elég fiatal autó, az még itthon is a jobb módú emberek kezében van, akiknek volt pénzük megvenni és szervizeltetni az autót. Az X1 esetében igazából csak a futóműnél jelentkezik ez a kérdés, de ilyen fiatal autóknál, a vélhetően alacsonyabb futás miatt, még ez sem akkora probléma. Arra kell figyelni, hogy ne legyen tekert az autó órája, és hogy egynél többször ne legyen kiégve a legutóbbi totálkár óta. Télen nem jelent komoly problémát a hátsó kerék hajtás, mert jó a BMW kipörgésgátlója, nálunk meg nincs rendes tél.
 
Üdvözlettel,

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.