Szívódízelek közül mit vegyek?

2014.04.19. 07:50

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Nepperűző!

Régi szívódízel autót kellene vásárolnom napi 30 km munkába járáshoz; a keret 160 - 200 000 Ft. Azért szívódízelt, mert kamionsofőr vagyok - gondolom érti... Csak a megbízhatóság számít, tehát, hogy relatíve kevés lerohadással el tudjam érni az úticélomat (munkahelyemet).

Nem érdekel az évjárat, az, hogy mennyire rohadt a kaszni, nem érdekel, hogy milyen a belső tere, nem érdekel, hogy van-e benne szervó vagy klíma (nyilván nem lesz, vagy működésképtelen), olyan pedig, hogy "vezetési élmény", abszolút hidegen hagy. A fogyasztása jó lenne kb. 6-8 l között.

Amelyek eddig felbukkantak: Ford Escort/Orion 1.8D, Ford Fiesta 1.8D, Opel Astra F/Vectra A 1.7D, Ford Sierra 2.3D, Daihatsu Charade 1.0D, Seat Ibiza 1.3D, 1.7D, Citroen AX 1.4D, Peugeot 106 1.5D. Kb ezeket dobja fel leggyakrabban a kereső. Melyik lenne a legjobb vétel? Melyiket kerüljem? Vagy esetleg van olyan, amit nem említettem, de érdemes vele foglalkozni?


Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
Teherautós

Kedves Kérdező!

A lista elejéről a vicc jut eszembe, hogy "ej vadász, vadász, nem vadászni jársz te ide". Ki lehet ezekből is fogni, de van jobb. Akkor a lista elején lépjünk is túl. A kis AX jó, a Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 D nagyon jó, 3,5-4 literrel elmegy, nem romlik el, A Peugeot 1.9-es dízeleit szintén melegen ajánlom, 205-ös, 309-es, 405-ös. Opel Corsa 1.5 D Isuzu nagyon jó, hasonlóan torkos, mint a Saxo/106 duó. A Toyota 1.8 D nagyon finom árú, de nagy eséllyel túl rozsdás lesz ennyi pénzért. A Nissannak is jó szívó dízelei (1.7, 2.0) vannak, de itt is a rozsda lehet gond.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.