Jól járnék egy tizenéves Almerával?

2014.07.25. 11:15

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Nepperűző!

Őszintén érdekelne a véleménye. Autót szeretnék vásárolni. Nagyjából 7-800 ezret szeretnék rászánni. Az elsődleges szempont a megbízhatósága lenne. Évi 7-8000 kilométert használom az autót csak. 

A Nissan Almerát néztem ki, mert ebből találtam 2002-2004-est, 100-130 ezer kilométer közöttit. A "faceliftes" verziót szeretném amit 2002 után gyártottak, de arról azt olvastam hogy már nem japánban gyártották, de a belseje szerintem szebb. 

Ami a kérdés: Ön szerint jól járnék egy ilyen vétellel? Nem autózok sportosan, tényleg annak örülnék ha az autót nem kellene mindig a szerelőhöz hordanom, és ha néha elmegyek vele egy hosszabb (pár száz km) útra akkor nyugodtan induljak el. Ha jó ez az autó, akkor melyik motorral vegyem? 1.5 benzines vagy 1.5 dízellel? Mind a kettőről jókat olvastam, bár pár helyről hallottam, hogy dízelből vagy TDI, vagy semmi... Melyik motornak milyen előnye és hátránya van? Erről a dízelről hallottam még, hogy jó, de ha van baj akkor az nagy. Van esetleg valami állandó betegsége valamelyik motornak? Mint az F-Astráknál a 16 szelepes motorok olajéhsége?

Esetleg ha a szempontjaimnak megfelelő (10-12 éves, megbízható, 100-120 ezer km, 7-800 ezer HUF) más autót javasolna, akkor is meghallgatnám a javaslatait.


Köszönettel, Zs.

Kedves Zsolt!

A hirdetésekben feltüntetett kilométeróra állásoknak ne tulajdonítson nagy jelentőséget, ezek többnyire nem jelentenek mást, mint hogy most annyit mutat az óra. Nagy eséllyel megtekerték már egyszer vagy kétszer. Jó lehet az Almera, nem baj, hogy nem japánban gyártották. Én inkább a benzinest venném, a dízellel valóban lehetnek nagy bajok, de évi 7-8 ezer kilométerre semmiképpen nem vennék dízelt. Nekünk volt a családban egy ilyen, 150 ezer kilométer alatt annyi baj volt vele, hogy lelazult a sebváltó gombon az alumínium betét és zörgött. Vissza lett ragasztva, és onnan jó volt. Ha problémamentes autózást akar, gondolkodjon el még békalámpás Corolla a faceliftes változatán, még ennyi pénz sem kell hozzá, illetve az Avensis első generációján.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.