Csapatós autót háromszázezerig

2014.09.05. 10:36

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Nepperűző!

Egy éve van jogosítványom, és azóta rendszeresen vezetem a családom autóit. A hétköznapokra nincs szükségem saját autóra, viszont szeretnék egy úgymond "csapatós" autót. Ez alatt egy benzines, hátsókerekes, jól szerelhető autót értek, amire 300 ezer forintom lenne + járulékos költségek.

Az adott keretből kétféle típusra gondoltam: BMW e30/36 (4 hengeres) vagy Lada. BMW-ből nem nagy a kínálat ennyiért de szerintem van még 1-2 menthető darab. A Ladánál már jobb a helyzet, ennyiért több átalakított közül tudok válogatni.

A Ladánál a fogyasztás az ami aggaszt, a BMW-nél pedig a leharcoltság. Nem tudom eldönteni melyik lenne a célravezetőbb, ebben kérném a segítségét!


Köszönettel,
Tivadar

Kedves Tivadar!

Ezt az érzést ismerem jól. Ha a Ladában gondolkodsz, először itt olvasgassál. Őszintén leírják, mire számítsál. 300 ezerért nem kapsz normális E36-ot csak igaz hullát, szétrohadt kasznival. E30-ból is ez az alja, a kicsit jobb választék egy százassal feljebb van. A leharcoltságtól jogosan félsz, ezek már közel harminc éves autók, jellemzően egy-két jószág tulajon túl. Az E30 a küszöböknél és a taposóknál rozsdásodik elsősorban, az E36 szinte mindenhol. Ha csapatós bringában gondolkodsz, a Lada csak tuninggal lesz csapatós, de kell bele egy tengely, négy Bilstein és egy sper. Legjobban akkor jársz, ha veszel egy olyat, amit már valaki megépített. Biztos, hogy sokkal olcsóbban adja, mint amennyibe neki van vagy te megépítenéd, még ha autószerelő is vagy. A fogyasztás attól függ, hogy vezetsz, de a két típus hasonló ebből a szempontból. Ha egy faragott motort veszel, az már alapból egy kicsit többet eszik, hiszen az erőre van optimalizálva nem a fogyasztásra.

A ladázás egyébként jó buli, meg van a romantikája. Nekem is volt egy 1.6-os, nagy tengellyel, Bilsteinel, paraszt sperrel, imádtam. Utána egy E30 318is és a mostani 325-ös. E 30-ból a kis motorosok nem mennek jól, a 316-os mondjuk leginkább sehogy. Az első tényleg jó a 318 is, és az jól is fogyaszt vagy a 320i. A legjobban akkor jársz, ha gyűjtesz még egy kicsit, és veszel egy normálisabb E30-ast. Ha nem bírsz magaddal, akkor vegyél egy jobb bőrben lévő Ladát, és gyűjtsél egy 318 is-re.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.