Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületesnepper,
Dízel-benzines váltás miatt szeretnék megbízható benzinesre váltani, kb 5 évet kellene karbantartás mellett nagyobb gondok és gyakori szervizlátogatás nélkül kibírnia. A kör nagyjából leszűkült a Mazda 3 1.6 és a Fiat Bravo 1.4 T-jet párosra.
Család miatt fontos a megbízhatóság és a biztonság. A keret kb. 1.7M körül van. Ebből vagy 9-10 év közötti Mazda 3 vagy 7-8 év körüli Fiat már kijöhet (plusz szerviz persze). A Mazda nekem megbízhatóbbnak tűnik a szívó benzines motorjával, de a kereskedőket járva főleg osztrák és olasz példányokkal találkozni, és azért jellemzően rozsda akad szinte mindegyiken. A Fiatok többnyire magyarországiak, fiatalabbak, szebb állapotúak. Ráadásnak ott a turbós motor, ami valamit visszaad a szeretett turbódízel karakteréből, nyomatékosságából (remélem). De ugyanez a megbízhatóság oldalon nem nyugtat meg, bonyolultabb szerkezet, és mint közismert, Magyarországon jellemzően nem tudnak turbós autót használni, benne van a pakliban egy turbócsere akár pár hónapon belül.
Élmény szempontjából a Bravo felé hajlok, bár tudom, nem könnyű emiatt takarékosan veztni :), és a megbízhatósága miatt is tartok tőle. A fentiek fényében te melyiket javasolnád inkább? Kell félni a turbós benzinestől, és jobb a szögegyszerű szívóbenzines mellett maradni az életkor ellenére? Esetleg alternatívaként mást javasolnál a fenti paraméterekkel?
Üdv,
Gábor
Kedves Gábor!
A Mazda 3 tudja azt, amire önnek szüksége van, nem romlik el, tartós technika, buktatók nélkül. Sajnos a rozsdásodás jellemző probléma a külföldről, főleg Ausztriából hozott példányok esetén, de a németek sem kivételek ebből a szempontból. Mazda esetében legjobban egy olyan példánnyal járna , ami vagy magyarországi vagy Olaszország nem alpesi részéről származik. Az olasz példányok nagyon jó állapotban tudnak lenni rozsda szempontjából, ott inkább a parkolási sérülések jellemzőek.A Fiat 1.4-es T-Jet motorjával sajnos nincsenek tapasztalataim, de a környezetemben lévő szerelőknek sem, mert ezekből nem sok fut az utakon. Ezzel kapcsolatban érdemes lenne a fiatos fórumokon érdeklődni, és keresni egy Fiatra szakosodott szerelőt. Én keresnék egy rozsda mentes Mazdát.
Üdvözlettel,
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.