Nyúzható mindenes kell
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperuzo!
> Jelenleg egy 97-es kombi E36-os 1.6-ot vezetek párommal együtt. Leginkább városban munkábajáráshoz vagy hétvégi vidéki családlátogatáshoz évente egyszer átszelve Europát kempingezesre. Idáig erre a BMW teljesen jó volt, sosem állt meg, alkatresz olcsó és nem is annyira kányelmetlen.
>Nem rég akadt egy új projekt, ami miatt heti háromszor földútra kényszerülünk. Itt az idáig még nagyrészben eredeti futomű, ami hibátlanul birta a nyúzast kezdi nemtetszését kifejezni.
>A kérdésem az lenne, hogy ésszerű alternatíva-e a BMW megtartása és gyakrabban szervizelése? Ez a kocsi 500 ezer volt, ennél többet nagyon egy másikra se költenék. Nivákat, Jeepeket láttam ennyiert, de Nivával nem szívesen mennék autopályán kétszáz kilométereket vidékre, a Jeepben is mehet tönkre ez az, akkor még sokkal drágább, mint a BMW.
Koszonom :)
Kedves Kérdező!
A Niva egy szar. Mint terepjáró zseniális, átmegy tökön, paszulyon, olcsó, ha állandóan a dágványban kell menni, akkor nagyon jó, de mint autó értékelhetetlen. Autópálya üzemben több jó tulajdonsága van, a gumik miatt nagyon hangos és szörnyű az úttartása, kényelmetlen, de legalább "keveset" is eszik, megelégszik csupán 10-12 liter benzinnel. Ahhoz, hogy ezt az "alacsony" fogyasztást tartani tudjuk, természetesen nem lehet nyelezni az autót, ennyit normál üzemben eszik, de legalább extrém módon rozsdásodik. Ha dagonyázni kell, akkor tökéletes, szeretik is a vadászok, halőrök, méhészek, de normál használatban elképesztő kompromisszum az E36-hoz képest.
Ha terepjáróban gondolkozik, ezért az összegért vannak relatív kis motoros japánok változó mennyiségű rozsdával vagy nagy köbcentis benzinesek magas fogyasztással. A Suzuki Vitarát mondanám mint lehetőséget, de a rozsdára nagyon oda kell figyelni annál a néhány példánynál, amit ennyiért kapni lehet. Opel Fronterából van még valamilyen választék, itt a régi két literes benzines nagyon megbízható, de sokat fog enni ezzel a kasznival. A Nissan Terrano is jó lehet, de karcokra, horpadásokra számítson. Ssangyong Mussót használ egy ismerősöm nagy megelégedéssel már évek óta, azokban egy szög egyszerű régi merci dízel van.
Üdvözlettel,
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.