Audi 80 vagy Mercedes 190 első autónak?

2015.02.09. 07:59

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Becsületesnepper!

Elérkezett az idő, hogy első autót vásároljak magamnak, ebben szeretném a segítségét kérni. Minden autótartással járó költségeket átnyálaztam, így a keret kb. 600 ezer Ft lenne (átírással együtt). Nyolcadik éve van jogsim, sűrűn vezetek, ezért nem tipikusan ütni-vágni, vezetni tanulni kell már az autó. :) A 90-es évek első feléből válogattam, mert véleményem szerint ezek még nincsenek túlelektronikázva, van hozzájuk alkatrész, olcsón javíthatóak, és kezdő pedagógus fizetésből fenntarthatóak. A két típusból a Merci onnan jött, hogy volt a családban egy 123-as, kb 15 éve lett eladva 500 ezer km-el, de még mind a mai napig megy a másik tulajnál, csak már ahogy elnézem a zöldségesek eléggé rohadnak, illetve olvasom Csikós úr beszámolóit a fiatalabb 190-esről, innen jött a tipp. Az Audi pedig csak megtetszett, népítéletben is jókat írnak róla, és ahogy olvasom, nem rohad úgy mint a Mercik. Azért gondolkodom dízelben, mert az kevesebbet eszik, és egy ilyen idős benzinestől félek. Hétvégente használnám jobban hazajárni, alkalmanként 200 km-re.

A kérdésem:

Melyiket ajánlaná a kettő közül, és mikre kell az adott típusnál figyelni a vásárlásnál? Tudom, hogy ezeknél a kocsiknál a hirdetések között bőven van széthajtott darab, ezért ha minden kötél szakad akkor esetleg még a japán típusok (Toyota, Mazda) szóba jöhetnek.


Köszönöm a segítségét!

Üdvözlettel:
Péter

Kedves Péter!

A 190-es Merciről Csikós Zsolt már rengeteget írt, ahhoz már hozzátenni nem lehet semmit. Az Audi 80-as az egyik kedvencem ebből az időszakból, benne a régi 90 lóerős örök életű 1.9 TDI-vel. Nem egy különösebben rohadós fajta, de ennyi idősen már bármi előfordulhat, pláne, ha valaki korábban szakszerűtlenül javította. A normális darabok megtalálásához nagy türelem és sok szerencse kell, mert rengeteg a vállalhatatlanul lelakott darab.

Ami nagyon finom szerkezet, az a Toyota Camry a nyolcvanas évek végéről, csak sajnos nagyon ritkán kerül elő egy-egy. Mintaszerűen összerakott autó, finoman járó motor, finom váltó, és úgy általában az egész egy műremek. A kilencvenes években megcsinálta a Toyota az E Carinát, ami szintén nagyon jó lehet, ebben az esetben leginkább a rozsdára kell figyelni a hátsó kerékíveken, illetve az ajtók éleinél. Azt vegye, amiből a legjobb állapotút találja.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.