Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Jelenleg egy 4-es Golf tulaja vagyok, azonban az autó vásárlása hirtelen felindulásból történt, akkor jó vételnek tűnt, azonban pár hónap alatt rengeteg olyan hiba előjött, ami miatt nem érdemes (és nem is szeretnék) rákölteni, valamint egy tip-top autót szeretnék már a magaménak tudni. 25 éves srác vagyok a fővárosból. (ez a későbbiekben lehet érdekes).
Jelenleg 1-1,5 millió forint áll rendelkezésre használt autó vásárlásra. A nagy dilemmám pedig a következő: régebbi, de "komolyabb" márka vagy fiatalabb,de sztereotípiákkal teli márkát. Az E46-os BMW-k nagyon tetszenek, számos fórumot végigjártam, alkatrész árakat is átnéztem, azonban 10+ évesek, ami azért számomra kicsit ijesztő, ilyen árkategóriában. Emellett az Audi A4-ese (2002-es évjárat) után is kacsintgatok. Az elmúlt pár heti böngészésem alatt nyilvánvalóvá vált, hogy egy olasz, francia autó, ilyen árkategóriában fiatalabb, talán még felszereltebb is, mint az előzőleg említettek.
Leginkább benzinest szeretnék, fővárosi használatra, relatív kevés futással. A BMW-kről keveset tudok, viszont az ismerősi körömben agyon dicsérik (bár ez a BMW-fanatizmusnak is betudható talán).
Szeretnék egy férfias, megbízható autót, és amennyiben egy fiatalabb olasz/francia a jobb Ön szerint, akkor mégis melyik?
Köszönettel és legmélyebb tisztelettel:
Péter
Kedves Péter!
Önmagában az a tény, hogy egy autó tíz+ éves, még ne riassza el, a szerkesztőségben is mindenkié öregebb jóval, és mindenkié működik. Számtalanszor leírtuk, hogy állapotot veszünk, nem kilométeróra állást vagy évjáratot. Meg kell nézni az adott autót, ha tetszik, és jó állapotban van, akkor megvenni.
Az E46-os BMW-ből a legfiatalabb is már tíz éves, ezekre még nem annyira jellemző a rozsda, de az első évjáratoknál már oda kell figyelni a rozsdára, a sárvédőíveken, ajtók éleinél, géptető élén. A benzines motorokkal nem nagyon van probléma normális karbantartás mellett. Az A4-es második szériájának első darabjainál is előfordulhatnak már rozsdásodások az első sárvédők aljánál, díszléceknél. Motorok közül elsősorban a szívó benzineseket ajánlanám, a két litereseknél inkább a régi 131 lóerőst. Ha ezek tetszenek, nyugodtan vegye meg, egyszer mindent ki kell próbálni.
Üdvözlettel,
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.