Takarékos dízelt egymillióig
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Nehéz döntés előtt állok, alacsony fogyasztású, megbízható dízel autón vásárlásán töröm a fejem, amivel napi 200km-ert ingáznék a munkahelyem és az otthonom között. Ebből 80km autópálya, a többi közút. Ami a határ motorban a járulékos költségek miatt mint a súlyadó, biztosítás stb 1.4-es motorig gondolkodtam.
Amiket találtam ebben a kategóriában: Swift 1.3ddis, Fiat 1.3 mjet, Ford Fiesta 1.4tdci ,Opel Corsa 1.3cdti, Peugeot 206 1.4 hdi és 106 1.5d, amit nagyon dicsért. A motor felsorolt típusoknál többnél is azonos kivétel a 106 szívódízele. Ami döntő lenne ebben az esetben az elektronika megbízhatósága és az alkatrészár. Mivel havi szinten 4-5000km-ert is beletennék az autóba és a munkahelyem nem sokat térít az üzemanyagba fontos lenne az olcsó fenntartás. Ami fontos lenne mint extra az a tempomat,ezen kívül semmi más. Melyiket és miért ajánlaná?
Várom válaszát. Előre is köszönöm.
Kedves Kérdező!
A Citroen Saxo/Peugeot 106 agyonverhetetlen, nincs benne semmi elektronika, csak az adagoló mágnesszelepéhez megy egy vezeték, és szinte levegővel megy. Tempomatosat ebből még nem láttam, mert vélhetően a teljesítmény hiánya miatt nem lenne képes tartani a tempót, de klímásat igen, és még az egymilliót sem kell elkölteni hozzá. Az 1.3-as multijet motor megítélése változó, még ebbe a válogatásba is bekerült, de én szeretem. Van, aki imádja, van, aki nagyot szív vele, én személyesen ismerek több darabot is, de egyiknek sincs baja, még a kifejezetten mostohán tartottnak sem. Tényleg keveset fogyaszt, de van néhány dolog, amire figyelni kell. Itt, itt érdemes olvasgatni.

A Peugeot-ban és a Fordban lévő dízellel van hosszabb tapasztalat is, kb, 50-60 ezret ment vele a feleségem komolyabb baj nélkül, szinte csak a kötelezőket kellett cserélni. Egyszer állt meg, mikor az elszakadó hosszbordás szíj elszakadt, és lepofozta a helyéről a főtengely jeladót. A Peugeot hátsó hídja egy potenciális hibaforrás, a Fordban nincs ilyen. Ha a költségek legalacsonyabb szinten való tartása a cél, akkor a francia 1.5-ös dízelt venném, akár tempomat nélkül is, de klímával.
Üdvözlettel,
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
