Hétszemélyes autót félmillióig

2015.07.28. 10:41

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző!

Úgy alakult, hogy ősztől szükségem lesz egy olyan autóra, amivel legalább 6 ember szállítható rajtam kívül. Tizenéves gyermekek edzésre és versenyekre való eljuttatását kell megoldani saját erőből. Ez napi kb 100 km-t jelent, hétvégenként pedig 2-300 km, néhanapján 1-1 külföldi út. Heti átlagban biztosan megtennénk az autóval 1000 kilómétert.

Miután a keret igen szűkös (max. 500 000 forint) tudom, hogy nagy csodákat nem várhatok. Az elképzelés annyi, hogy ne kelljen szervízre költenem horror összegeket és ne legyen olyan fogyasztás, hogy benzinkutat kelljen bérelni a kocsi mellé.

A viccet félre téve sok autót megnéztem a neten és az alábbiakat találtam : Fiat Ulysse, Ford Galaxy, Renault Espace, Opel Zafira, Chrysler Voyager, Citroen Jumpy Évjáratban 1998-tól láttam ilyen autókat.

Melyik a megbízható? Érdemes dízelt venni? Érdemes lehet külföldön körbenézni? Mit ajánlana ezek közül? Gyors válaszát előre is köszönöm, mert hamarosan meg kell oldanom a vásárlást és nem szeretnék vakon, saját kútfőből beleugrani valami rossz vételbe.


Üdv : Viktor

Kedves Viktor!

Szépen feladta a leckét! Azzal kezdem, hogy ne legyenek esztétikai elvárásai, ennyiért örüljünk, ha megy, és nincs szétrohadva. Lesz rajta karc, horpadás, és minden más, ami egy ilyen csapatszállítónál előfordulhat. Sok Voyagert talál ennyiért, ezeknek a 2.5 literes dízele nem valami fényes, a benzinesek meg leeszik a fejét. lehet kapni kis számban Mitsubishi Space Wagont, abból meg merném venni a dízelt és a benzinest egyaránt. A rozsdára figyeljen oda a hátsó íveken, a küszöbökön, az alvázon és az ajtók alján. Zafirából inkább benzinest vennék, ennyiért csak kétliteres dízelek vannak, az meg elég hírhedt. Van azonban egy rossz hírem, a vállalható Zafira drágább. Rozsda ezeken is lehet a küszöbökön, és az ajtókat kinyitva a hátsó íven. Ez az ajtó gumi tömítései alól szokott kezdődni.

Eurovan I-eseket érdemesmég venni, itt a tankbeöntő csövön szokott megállni a sár a hátsó kerékjáratban, és ott szokott először rohadni, amúgy eléggé bírja a rozsdát. Ez ellen a kerékjárat rendszeres mosásával lehet védekezni. Motorok közül a dízelt, különösen az 1-9-est, illetve a két literes szívó benzinest venném. Az Espace-nál már ennyi idősen előfordulhatnak már állandósult elektromos problémák, a dízelek is kitudja hányszor kerülték meg a Földet, sokszor ennek megfelelő állapotban is vannak. A népítéletben az egyes típusok melletti mérőszámok elég beszédesek.  Én Mitsubishit vagy Eurovan I-est vennék ennyiért.

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.