Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületesnepper!
Még soha nem volt dízel autóm, mindig óckodtam tőle a fenntartási költségek miatt. De most eljött az idő számomra is, hogy dízel legyen és az anyagi kerethez mérten fiatal. A kritériumok a következők: Nagyobb méretű kombi legyen A6, Passat, Mazda 6), csak és kizárólag automata váltóval szeretném, és persze lehetőleg felszerelt legyen minden kényelmi extrával ami csak belefér (navigáció, kihangosító, tempomat, esetleg biztonsági asszisztensek). Fapadosat nem veszek többé soha az biztos, legyen öregebb vagy drágább de ne legyen alapautó. Évente olyan 20.000 km menne bele nagyjából. A keret 4 millió forint környéke.
Amit jelenleg a legjobbnak találok az a B7es Passat. Mondjuk egy highline felszereltségben DSG váltóval.Ebben létezik 140 és 170 lovas motor is ugye. Melyik a megbízhatóbb? Mitől kell félni? Mire kell figyelni ezeknél a motoroknál? A DSG váltót szabad-e? És esetleg kacérkodtam a 4motion változatokkal is... vagy az kizáró ok?
A másik (ami a páromnak jobban tetszik) a 6-os Mazda. Nekem is tetszik a kinézete, talán jobban is mint a Passat, de a belsővel nem tudok annyira megbarátkozni (az automata váltó kinézete és hogy 2012-ben még egy hatalmas műanyag kézifék figyel mellettem) És az extrák sincsenek számomra túl nagy számban az autóban, viszont tényleg nagyon szép. :)
A motorjáról és az automata váltójáról meg tényleg semmit nem tudok, csak annyit hogy japán és hogy azok elvileg jó motorok.
Előre is köszönöm válaszát, tanácsait!
Kedves Kérdező!
A Passat egy jó autó, és nagyon szépen öregszik. Igazából nem látszik rajtuk a kilométer, persze mindent le lehet lakni, de ezek nagyon bírják. A DSG váltó is jó, csak oda kell figyelni az olajcserére. Szerintem mindegy, hogy 140 vagy 170 lóerős, általában az erősebb változatoknál csak az elektronika más. A négykerék-hajtástól sem kell félni, de ha csak azért venne olyat, hogy ilyen extra is legyen benne, és el lehessen mondani, hogy van, akkor szerintem Magyarországra semmi értelme, csak többet eszik, és egy újabb hibaforrás.
Ha nem tetszik a Mazda belseje, akkor ne vegyen azt, a Passat teljesen jó ezzel a dízellel. Ezekkel az újabb dízel Mazdákkal nincs tapasztalatom, és automatám sem volt még soha ebből a típusból, én inkább a kézi váltós benzineseket preferálom. A nagy műanyag kéziféket visszasírom az autókba, mert egy bevált, egyszerű, olcsón javítható dolog, amit kiváltottak egy sokkal drágábban javítható, bonyolultabb dologgal. Nem minden fejlődés, ami modernebb. Az egy nagy érzés, amikor a parkolóban nem old ki a villany kézifék, és ott néz az ember hülyén. Nekem még nem volt ilyen, de ismerősnek volt, és kifejezetten nem volt boldog. Ráadásul a hagyományos kézivel lehet játszani is a hóban, illetve lehet menteni is, ha letolja az elejét az autó a kanyarban, a villanyossal meg nem
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.