Éhes passatos Phaetonnal álmodik

Volkswagen Passat 2010 nemzetközi bemutató

2010.11.02. 07:12

A Volkswagen ugyanazt játssza el most a Passattal, mint annak idején a hatodik Golffal. Vagyis ez a Passat már nem az a Passat, hanem már a hetedik generáció.

Ettől kicsit kínos volt a Passat nemzetközi bemutatója, már ami a gyári emberekkel való beszélgetéseket illeti. Még a szokásosnál is alaposabban felkészítették őket. Tudniillik nekik minden egyes alkalomra be kell tanulniuk az összes elképzelhető kérdésre a megfelelő választ – láttam már ilyen gyári dokumentumot, mit mondjak, meghökkentően alapos. Most Barcelonában a gyári emberekből lényegében csak egy dolgot lehetett kihúzni, azt, hogy ez a Passat teljesen új. Nagyjából ilyen beszélgetések zajlottak:

– Jó napot! Hogy van mindig?

– Kösz jól, még mindig a régi vagyok. Viszont ez a Passat teljesen új.

– És hogy van a kedves családja?

– Rengeteget dolgoztunk rajta, ez már a hetedik generáció.

– Hogy?! Ja, a Passat? Aszittem, a gyerek. Mindegy, ha már így felhozta, azért oldalról gyanúsan hasonlít a hatodikra.

– Nem, nézze csak meg, az ajtón is máshogy megy a krómcsík.

– Én speciel az autó sziluettjére gondoltam…

– Az ajtó is tök más. Vastagabb az üveg, gondoljon bele, mi meló volt beleheftölni.

Gondoltam, rajtam nem fogtok ki. Miben mutatkozik meg, hogy hány új alkatrész van egy autóban? A cikkszámokban. Mit kell megkérdezni tehát? Azt, hogy hány új cikkszám van. (Ezt akkor tanultam meg, amikor a Volvónál elmesélték, hogy a 850-es annyira új volt, hogy korábbról egyetlen régi patentot sem használtak benne, minden cikkszám új volt.) De a volkswagenes emberről ezzel is lepattantam:

– Nem tudom – majd gyorsan folytatta –, viszont a külső karosszériaelemek nyolcvan százaléka új. Jut eszembe, próbálta már az elektromosan kihajtható vonóhorgunkat?

Ekkor feladtam.

Ezek után maradt a tippelgetés. Már ránézésre is látszik, hogy a tető a régi, meg szinte minden, ami a burkolólemezek alatt van. Továbbá nagyjából a futóművek is. Igaz, a tengelytáv 2, azaz kettő milliméterrel nagyobb (ez megoldható), meg az autó is hosszabb négy milliméterrel (ducibb lökhárítók), de a nyomtávok, szélesség, magasság nem változtak. Hogy a véletlen egybeesések sorát folytassam, a csomagtartók hajszálpontosan ugyanakkorák a limuzinnál (565 l) és a kombinál is (603–1731 l).

Pedig tessék elhinni, az egésszel nincs semmi bajom. Elvégre, a B6 jelű Passat egy igazán jó autó, és nem hinném, hogy ilyen hamar el kellene felejteni. Pláne akkor, ha a méretei ma is megfelelnek a piacon, a futóműve jó, a töréstesztje dettó. Ha pedig valami gond lenne a motorokkal (emisszió és hasonlók), az könnyen orvosolható.

Az új Passatot mégis B7-nek hívják. Nem tudom, hogy ezzel mi volt a cél, és nem is mondták meg. Így biztos olcsóbb a fejlesztés és az alaptechnika életpályája egy kicsit meghosszabbítható. Nem először csinált ilyesmit a VW, például a népnyelven malacorrúnak hívott Passat B3-ból hasonló módszerekkel lett B4. A B3 élt vagy öt évet, a B4 hármat. Nézzük csak, mikor is jelent meg a B6? 2005-ben? Nahát.

passats4

Az viszont tény, hogy a Passat külseje szemből és hátulról alaposan átalakult. Bár a sziluett hasonló, az új VW-stílus határozottan különbözik a régitől, és egy vásárlónak már ez elég lehet. Pláne, ha elégszer elmondják neki, hogy ez tulajdonképpen egy kis Phaeton.

Lehetne még kötekedni, mert a nemrég átépített Phaetonra legalább annyira hasonlít, mint a Golf VI-ra vagy a Touranra, viszont az tény, hogy olyan cuccok vannak benne, amelyek tényleg a nagy luxuskocsikban voltak eddig. Csakhogy vicces módon ezek a Passatban jobbak, mert újabbak. Elvégre, főleg elektronikáról van szó.

Végül az egész B6-B7-problémát elintéztem egy vállrándítással: mindez nem számít, lássuk a végeredményt! Belevetettem magam a Passat TDI-k tengerébe, először egy 1,6-os, amilyet még nem vezettem a megjelenése óta; másodszorra egy kétliteres akadt a horogra, DSG váltóval. És kiderült, hogy életveszélyes egy fullos Passatból átülni valami másba.

Miért? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

március 14., 06:04
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
  • Hírek

Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn

A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.

6 órája
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
  • Égéstér

Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!

Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.

március 14., 09:15
Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek
  • Hírek

Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek

Nem a BMW a legfontosabb.

március 14., 06:04
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
  • Hírek

Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV

Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.

március 14., 09:58
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
  • Hírek

Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval

A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.

március 14., 10:33
Elektromos pickupot készít a Toyota
  • Hírek

Elektromos pickupot készít a Toyota

A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.

március 14., 13:07
A követési távolságról
  • Közélet

A követési távolságról

Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.

március 14., 06:04
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

március 13., 06:06
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
  • Hírek

73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr

Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.

március 14., 13:51
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
  • Hírek

A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt

Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.

március 13., 06:06
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
  • Hírek

A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót

A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.

március 14., 12:07
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

március 13., 16:45
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
  • Hírek

A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini

Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.

március 13., 11:48
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
  • Hírek

Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban

Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.

március 13., 10:15
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

március 13., 14:59
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
  • Hírek

11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.

március 13., 08:58
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
  • Hírek

Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója

A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.

március 13., 12:06
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

március 13., 13:45
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

március 13., 15:49
Bemutató: BMW 2 Gran Coupé – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: BMW 2 Gran Coupé – 2025.

március 14., 11:16
2026 Mercedes-Benz CLA
  • Hírek

2026 Mercedes-Benz CLA

március 14., 09:53
Chery Tiggo 9
  • Hírek

Chery Tiggo 9

március 14., 10:53
Chery Tiggo 4
  • Hírek

Chery Tiggo 4

március 14., 10:55
Top Gear Bentley Turbo R
  • Hírek

Top Gear Bentley Turbo R

március 13., 07:31
Autók, amikben felnőttünk II.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk II.

március 14., 00:06
Lynx GT1
  • Hírek

Lynx GT1

március 14., 12:54
Morgan Supersport
  • Hírek

Morgan Supersport

március 13., 11:25
Új, hétszemélyes Skoda
  • Hírek

Új, hétszemélyes Skoda

március 13., 13:38
Dacia Duster (gáz) – 2025.
  • Tesztek

Dacia Duster (gáz) – 2025.

március 13., 09:26