A Volkswagen ugyanazt játssza el most a Passattal, mint annak idején a hatodik Golffal. Vagyis ez a Passat már nem az a Passat, hanem már a hetedik generáció.
Ettől kicsit kínos volt a Passat nemzetközi bemutatója, már ami a gyári emberekkel való beszélgetéseket illeti. Még a szokásosnál is alaposabban felkészítették őket. Tudniillik nekik minden egyes alkalomra be kell tanulniuk az összes elképzelhető kérdésre a megfelelő választ – láttam már ilyen gyári dokumentumot, mit mondjak, meghökkentően alapos. Most Barcelonában a gyári emberekből lényegében csak egy dolgot lehetett kihúzni, azt, hogy ez a Passat teljesen új. Nagyjából ilyen beszélgetések zajlottak:
– Jó napot! Hogy van mindig?
– Kösz jól, még mindig a régi vagyok. Viszont ez a Passat teljesen új.
– És hogy van a kedves családja?
– Rengeteget dolgoztunk rajta, ez már a hetedik generáció.
– Hogy?! Ja, a Passat? Aszittem, a gyerek. Mindegy, ha már így felhozta, azért oldalról gyanúsan hasonlít a hatodikra.
– Nem, nézze csak meg, az ajtón is máshogy megy a krómcsík.
– Én speciel az autó sziluettjére gondoltam…
– Az ajtó is tök más. Vastagabb az üveg, gondoljon bele, mi meló volt beleheftölni.
Gondoltam, rajtam nem fogtok ki. Miben mutatkozik meg, hogy hány új alkatrész van egy autóban? A cikkszámokban. Mit kell megkérdezni tehát? Azt, hogy hány új cikkszám van. (Ezt akkor tanultam meg, amikor a Volvónál elmesélték, hogy a 850-es annyira új volt, hogy korábbról egyetlen régi patentot sem használtak benne, minden cikkszám új volt.) De a volkswagenes emberről ezzel is lepattantam:
– Nem tudom – majd gyorsan folytatta –, viszont a külső karosszériaelemek nyolcvan százaléka új. Jut eszembe, próbálta már az elektromosan kihajtható vonóhorgunkat?
Ekkor feladtam.
Ezek után maradt a tippelgetés. Már ránézésre is látszik, hogy a tető a régi, meg szinte minden, ami a burkolólemezek alatt van. Továbbá nagyjából a futóművek is. Igaz, a tengelytáv 2, azaz kettő milliméterrel nagyobb (ez megoldható), meg az autó is hosszabb négy milliméterrel (ducibb lökhárítók), de a nyomtávok, szélesség, magasság nem változtak. Hogy a véletlen egybeesések sorát folytassam, a csomagtartók hajszálpontosan ugyanakkorák a limuzinnál (565 l) és a kombinál is (603–1731 l).
Pedig tessék elhinni, az egésszel nincs semmi bajom. Elvégre, a B6 jelű Passat egy igazán jó autó, és nem hinném, hogy ilyen hamar el kellene felejteni. Pláne akkor, ha a méretei ma is megfelelnek a piacon, a futóműve jó, a töréstesztje dettó. Ha pedig valami gond lenne a motorokkal (emisszió és hasonlók), az könnyen orvosolható.
Az új Passatot mégis B7-nek hívják. Nem tudom, hogy ezzel mi volt a cél, és nem is mondták meg. Így biztos olcsóbb a fejlesztés és az alaptechnika életpályája egy kicsit meghosszabbítható. Nem először csinált ilyesmit a VW, például a népnyelven malacorrúnak hívott Passat B3-ból hasonló módszerekkel lett B4. A B3 élt vagy öt évet, a B4 hármat. Nézzük csak, mikor is jelent meg a B6? 2005-ben? Nahát.

Az viszont tény, hogy a Passat külseje szemből és hátulról alaposan átalakult. Bár a sziluett hasonló, az új VW-stílus határozottan különbözik a régitől, és egy vásárlónak már ez elég lehet. Pláne, ha elégszer elmondják neki, hogy ez tulajdonképpen egy kis Phaeton.
Lehetne még kötekedni, mert a nemrég átépített Phaetonra legalább annyira hasonlít, mint a Golf VI-ra vagy a Touranra, viszont az tény, hogy olyan cuccok vannak benne, amelyek tényleg a nagy luxuskocsikban voltak eddig. Csakhogy vicces módon ezek a Passatban jobbak, mert újabbak. Elvégre, főleg elektronikáról van szó.
Végül az egész B6-B7-problémát elintéztem egy vállrándítással: mindez nem számít, lássuk a végeredményt! Belevetettem magam a Passat TDI-k tengerébe, először egy 1,6-os, amilyet még nem vezettem a megjelenése óta; másodszorra egy kétliteres akadt a horogra, DSG váltóval. És kiderült, hogy életveszélyes egy fullos Passatból átülni valami másba.
Miért? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
