Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Szép napot kívánok!
Tavaly nyár eleje óta nincs kocsim, illetve nincs kocsi a családban. Nem létszükséglet, persze, néha jól jönne, de a vidéki kisvárosunkban biciklivel is el lehet jutni mindenhová, a távolsági tömegközlekedés pedig igazán kiváló.
Szóval, az autó nem lételem, de jön a tavasz, nyár, mennék csavarogni... És szeretnék egy olyan autót, ami tetszik. Egyszer már volt Carinám, azokat nézegetem hónapok óta, de vagy nem jött szembe az igazi, vagy a külföldi munkám miatt elvitték az orrom előtt, mire hazajutottam.
Most eszembe jutott egy régi szerelmem (nem én lettem hűtlen, azt hittem, meghalt), és erről szeretném kérdezni: a Citroen XM...
Ahogy a Carináról szinte csak jót, úgy az XM-ről csak a két végletet lehet olvasni, hallani. Mondom, nem napi használatra kellene, és szerencsére a karbantartását, ésszerű keretek között a felújítását is elbírom anyagilag. Vagy remélem... A konkrét kérdésem az, hogy a szinte biztosan megjelenő elektromos/elektronikus hibákat lehet-e egyáltalán értelmesen megoldani, illetve ha mondjuk éves szinten egy "normális" autó fenntartásához képest még plusz 100-150 ezer forintot képes lennék kidobni az ablakon, akkor abból lehet-e megbízható XM-et prezentálni...?
Köszönöm, ha megosztja velem a véleményét, üdvözlettel:
Levente
Kedves Levente!
A probléma ott lesz, hogy honnan vesz olyan XM-et, amit nem kókányoltak szét a "hozzáértők", aminek megéri nekiállni rendbe rakni. Elektromos nyűg az biztos lesz, de ha XM-et szeretne, érdemesebb a 94 végétől gyártottakat venni, azoknak átdolgozták az elektromos rendszerét a korábbi rengeteg probléma miatt. Onnan lehet tudni, hogy középen van már az emblémája, új kormány és műszerfal kerülte bele, hátul írott betűre hasonlít az XM felirat, és átkerült a jobb oldalra, illetve a jobb tükör lebillen, hogy lássa a padkát, ha hátramenetbe teszi.
Az, hogy mire elég a 100-150 ezer forint az attól függ, hogy milyen az alap autó. Nem tudom, hogy mennyit szánna a vásárlásra, mert azt nem írta, de mindenképp a drágábbak közül válogatnék, illetve megkeresném a márka klubot, ott biztosan tudnak olyan szerelőt, aki látott már ilyet közelről, illetve tudhatnak olyan autóról, ami eladó. Sok esetben az ilyen jobb darabok föl sem kerülnek a netre, mert berkeken belül kelnek el.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.