Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperűző,
Sajnos újból autócsere előtt állok barátnő biztatása/nyomása miatt. Eddig volt egy Ford Mondeo 2.0 TDCI-m, jelenleg egy Kia Ceed 1.6 CRDi-m. Mindkettő vásárlásakor nagy szerepet játszottak az itt olvasott írásai. És mindkettő be is vált, ezúton is köszönöm.A feladat most nehezebb: automata váltós kompakt vagy SUV autóra lenne szükségünk, kb. 10000 euró (német vásárlás és üzemeltetés) összegig. Benzinesben gondolkodom, évi kb 20.000 km, 90%-ban autópályán. Én a japán vagy koreai típusokat kedvelem, sajnos a Honda bármennyire is szimpatikus márka, kiesik (Accord túl nagy, Civic túl nem szép, Jazz túl gyenge, HRV túl drága). Az 1.6 CRDI ereje sajnos nem győzött meg, minden más rendben van, ezért is tartok a szívó benzinestől, főleg automata váltóval, turbós benzines motor mellett biztos készségesebb lenne az automata, de azokban meg annyira nem bízom. Egy kétliteres szívó+automata kombó meg elég szomjas lenne gyanítom.
Szóval ördögi körben vagyok, amiből remélem tanácsa segít kimászni. Az autóval 4-5 évet tervezünk. Fontos lenne a megbízhatóság, viszonylag kedvező fenntartás, és azért ne ijedjen meg egy-egy emelkedő vagy előzés előtt sem.
Vagy jobb lenne újat venni kétszer annyi pénzért, és a garancia miatt nyugodtan autózni?
Minden tanácsára nyitottak vagyunk, eddig beváltak.
+1 Ön mennyire tartja reálisnak, hogy hamarosan zuhanni kezdenek a dízel kocsik árai, főleg Németországban?
+2 Ön szerint Magyarországon több pénzt kapnék a Ceedért?
Köszönöm, hogy elolvasta a kisregényt.
Üdvözlettel
Péter
Kedves Péter!
A levelében van némi ellentmondás, benzines legyen, menjen is, meg ne is fogyasszon. Ez pont olyan, hogy dugni is szeretnék meg szűznek is maradni. Nem fog menni, módosítani kellene az igényeket a kor autógyártásának figyelembe vételével. A motorok egyre kisebbek, a szívók is. A kis turbós benzineseknek jó a karaktere, de nem vennék ilyet, szerintem a legtöbbjüknek a puszta léte is emberiség elleni bűntett, de a villanyautókig már sajnos maradnak. Szerencsére még ki tudjuk addig húzni néhány szívó benzinessel, amik, ha az újabbakból választ, sajnos elég döglöttek lesznek.
A Hondánál kihagyta a CR-V-t, az SUV is és van belőle automata, kb. tíz litert fog enni. De minden automata benzines SUV ennyit fog enni vagy többet. A Toyota Rav 4 is jó lehet, abból is van kétliteres benzines. Ha újban gondolkodik, akkor vegyen egy Toyota CH-R-t hibridhajtással. SUV is, és keveset is fog fogyasztani, valamint az idő múlásával szerintem ezzel fog a legkevesebbet bukni az új autókhoz képest. Ha nem SUV, hanem valami kompakt, akkor egy Toyota Prius III-as, automata is, keveset is eszik, de sportolásra, erőteljesebb gyorsításra még fenntartásokkal sem alkalmas (150-et azért simán utazik), ez egy közlekedő edény, de öt liter körül fogyaszt, nem megy tönkre, és az árát is tartja. Azt is lehet, hogy most egy Prius III-as, pár év múlva egy CH-R. Ha 90%-ban autópályán használják, akkor szerintem lehet venni valami dízelt is, mert a részecskeszűrője ki lesz kormolva. Ha meg sportolni akar, vegyen valamit hobbi kocsit a járós mellé, ami szívó benzines, üvölt, mint a farkas, és olyankor eszik, mint az állat.
+1 Ki tudja, sajnos még nem látok a jövőbe. Öt éven belül akkora felfordulás szerintem még nem lesz, de egyes típusok le fognak értékelődni, gondolok itt a problémásabb, drágábban fenntartható típusokra. A dízelbotrány hatása még fokozódhat Németországban, különösen, hogy kiderült, a kartalezés a német gyártók között, és mindenki sáros. Hosszabb távon a hibridek és a villanyautók egyértelmű előretörésére számítok. és a dízelek háttérbe fognak szorulni, illetve el fognak tűnni, mert nem fognak tudni megfelelni a környezetevédelmi előírásoknak.
+2 Annyit írt, hogy van egy dízel Ceedje. Az fasza, de finoman szólva nem vitte túlzásba a kocsi leírását.:-) A Ceednek jó ára van Németországban is, a sallangokkal, sarcokkal, macerával együtt szerintem nem éri meg itt árulni.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.