Dízel A4-est vennék, meg fogom szívni?
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperűző!
Jelenleg egy 2003-as Mazda 6 1.8i-t hajtok napi szinten minimum 40-50 km-t megtéve. Nagyon szemezek az Audi A4 B8-as kombijával, de a fenntartási költségeitől (turbó, kettőstömegű lendkerék - ezek tudomásom szerint a benzines és a dízel változatban is megtalálhatóak) egy kicsit tartok.
Van esetleg valami típushiba, esetleg van különösen ajánlott motortípus, amivel kisebb a rizikó? A 4 hengereshez képest sokkal drágább a V6-os szervizelése? Érdemes automatát venni, vagy jobb lenne a kéziváltós? Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Lajos
Kedves Lajos!
Én kézi váltós 2.0 CRTDI-t vennék csak ebből a típusból. Az automataváltó javítása öt kilótól indul, és el fog egyszer romlani, vagy önnél, vagy nem, nem tudni, ez szerencsejáték. Ha a nagy zenés Bang&Olufsen rendszerrel felszerelt autót választ, akkor a high end rendszer akusztikai élménye mellé egy másik meglepetés is jár, mégpedig az, hogy a csomagtartó ajtóba vezető ablakmosó folyadék csöve pont a végfok felett szokott eltörni, és a víz belefolyik a végfokba. Innen is üdvözlöm az embert, aki ezt így meg bírta tervezni, illetve az Audit is, hogy miután ez kiderült, nem csináltak semmit ellene. Nem egyedi eset, idén két ilyen problémáról hallottam. Ha ilyen autót néz, akkor a cső állapotát azonnal ellenőrizni kell, és valamit a végfok fölé kell tenni, hogy ne tudjon ráfolyni a víz. A dolognak az a szépsége, hogy az alkatrész javíthatatlan, és 500 ezer forinttal később ismét lesz zene a kocsiban. A barátom pont most van egy ilyen eseten túl, és nem örült.
Egyébként a kétliteres CRTDI elég jó motor, az Audiknak szerintem a legjobb minőségű a beltere, és nem utolsó sorban szépek is. A benzineseket hanyagolnám, csak turbós van belőlük, kétliteres TSI-t tartják a legjobbnak közülük, azokkal van a legkevesebb probléma. Az 1.8-as TSI-vel viszont nem túl fényes motor, ha nincs szerencséje, akár 100 ezernél generálozhatja, és egymillió alatt biztos nem ússza meg. A Mazda motorja kellene bele, akkor tökéletes lenne. A turbó elromolhat, mert van benne, és a kettőstömegűt is cserélni kell egyszer. Ezek kopó alkatrészek, az esetleges cseréjükkel kalkulálni kell.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.