Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületesnepper!
Szeretnék második autónak egy BMW-t, amelyet hobbi célra, hétvégenként használnék. Volt és van tapasztalatom E46, E39, E60-as típusokkal. A felhasználás jellege miatt inkább benzinest keresek. E39 sor 6 felé húz a szívem. Mivel Németországban használnám, ezert az Euro 4-es motorral szerelt limuzinok érdekelnek. (Kombiban a légrugó ennyi idősen már beteg lehet)Több forrásból hallottam, hogy 3 literest keressek, viszont nekem bőven elég lenne 2,5 sorhatos. Milyen tapasztalata van váltó és motor tekintetében? Az 520i-ben lévő 2,2-es sorhat többek szerint kevés, és nem fogyaszt (összehasonlítva 2,5 es 3,0) jól. Ideal 525i limuzin.
Az autót hosszabb távon szeretném megtartani, párommal jókat kocsikázni és nem pedig hülyegyerekeskedni. A keret 5000 euró. Alternatívaként szerepel a 325i Touring is.(5-ös minőségibb, kényelmesebb) Jó irányba nézelődök? Mit érdemes még szem előtt tartani? Milyen típusbetegsége van ezen típusoknak (Pixelhiba, rozsdán kívül)?
Köszönöm a segítségét!
András
Kedves András!
Én mindenképpen a nagyobb motorosokat venném, elsősorban az 530-ast, mert az már relatív jól mozgatja ezt a nehéz bódét. A kisebb motorral még nehezebben mozog, illetve a futóműve sem teszi alkalmassá semmi másra, mint krúzolásra. Természetesen a 2,2-essel is menni fog valahogy, de azzal tényleg csak egy közlekedő edény lesz, illetve hoszabb távon egyértelműen a nagyobb motorral lesz ára.
Az 540-es még jobb lenne, és az városban ugyan lényegesen többet enne, de autópályán elvan 10-11 literrel. Tudom, mert volt. A nagy motoros 3-as kupék jobb befektetések, és szerintem élvezetesebb autók is. Az E36-osoknak már most is felfelé megy az áruk, de az E46-os is megállt, illetve szebb darabok ára egy M pakettel, nagy motorral már felfelé megy. A rozsdát és a pixel hibát tudja, az utóbbi semmiség, az előbbi zsebbe nyúlós lehet. A nagy motorok még M-es motorkódúak, azokkal nincs sok baj. Az automata váltó javítás drága lehet, én a kézi váltósat jobban is szeretem, a lendkerék is olcsóbb, mint automatát javíttatni.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.