Terepjárót munkaautónak
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Szakértők!
A véleményeteket szeretném kérni terepjárókkal kapcsolatban, mivel teljesen analfabéta vagyok a kérdésben. Nem városi csilli-villi autóra lenne szükségem, hanem munkaautóra a tiroli hegyekbe. Kezdő állatorvosként farmokra kéne kijárnom vele, így olyan márkára lenne szükségem, ami bírja megpakolva is napi tíz alkalommal a hegyi bizarr szerpentineket és a jeges teleket. Fontos lenne, hogy ki-be kapcsolható legyen az összkerékhajtás és sok rakodótér legyen benne a felszereléshez, viszont a hatalmas kaszni hátrány is lenne a szűk utakon, hajtűkanyarokon és kis helyeken való megfordulásoknál. Jelenleg sajnos a 10-15 éves autók árkategóriában tudok gondolkodni. Mivel ebben a korosztályban már rá kell fordítani a felújításokra, így alkatrészárat is figyelembe kell vennem.
Melyik típust ajánlanátok számomra?
Olvastam itt a honlapon cikkeket. Elnézéseteket kérem, ha elsiklottam volna a számomra aktuális, már létező cikk mellett.
Előre is köszönöm a segítséget!
Kata
Kedves Kata!
Nem lett volna nagy baj, ha megírod, hogy mennyi a keret. Ha raktér is kell, akkor valami pickup lenne jó, ott nem baj, ha mocskos lesz a plató, majd leslagozod. A legjobb a Toyota Hilux, az mindent ver, elpusztíthatatlan, de tényleg. A Top Gearben is méltó módon megemlékeztek a típusról. A tálibok, afrikai hadurak, az ISIS és mindenki, aki mostoha helyeken vív háborút, mindenki Hilux-ot használ, mert az nem áll meg soha, és minimális szerszámokkal javítható. Az évjáratához képest drága lesz, de ez nem véletlen. A Mitsubishi L200 is jó lehet, a Nissan Navarának eltörhet az alváza, ha nem mossák rendesen, és kapja a mocskot, azt nem erőltetném. Ezek mind platós kocsik, tehát nem kicsik. de legalább a hajtás és a méretük miatt a fordulókörük is jó nagy. Ha tényleg szűk helyeken kell forgolódni, akkor vagy többet kell tekerni a kormányt, vagy kisebb autót kell venni. Pickup kis fordulókörrel nincs.

Az alvázát ezeknek az autóknak rendszeresen mosni kell, mert a felrakódott sár miatt gyorsabban rohadnak el. Ha nem kell a plató, akkor venni kell egy Dacia Dustert, le kell hajtani az üléseket vagy teljesen kiszerelni, és van hely. Nem is drága (mihez képest, de nem tudom a keretet), terepen is ügyes, és lényegesen mozgékonyabb, mint ezek a behemótok. Ha ennyi sincs rá, de elég lenne egy kisebb terepjáró, akkor még javaslom a Toyota Rav4-et, a 2005-ig gyártottat mindegy milyen motorral, 2006-2009 között inkább benzines motorral.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
