Korai Multiplát szabad?
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületesnepper!
Nemrégiben kinéztem magamnak egy 2000-es gyártású Multiplát. 180000 km van az 1.6-os benzines motorjában. Az ára 200.000 Ft.
Azért gondolkozom ezen a típuson, mivel van gyermekünk, a közeljövőben érkezik majd a következő, és az autó Karotta kolléga, és a népítéletes leírások alapján kifejezetten gyermekbarát és praktikus autónak gondolom. Továbbá szerkezetéből adódóan biztonságilag is megfelelőnek vélem. (A második generáció és a Honda F-RV is érdekelne, de egyelőre azok még drágák nekem sajnos)
Az lenne a kérdésem, hogy milyen problémákra készüljek fel egy megtekintés alatt, mire kell odafigyelnem jobban?
Az autó sajnos nem nagyon lenyomozható, mivel külföldről lett behozva, de az ára miatt nagyon vonzónak találom.
Apropó, lehet sejteni, hogy mekkora a teljes honosítási összege egy efféle autónak, amennyiben még van érvényes osztrák forgalmija, és azzal kívánnám Magyarországon üzembe helyezni elsőre?
Válaszát előre is köszönöm!
Tamás
Kedves Tamás!
A rozsdára figyeljen oda nagyon, az autó nem fiatal, ezek már nagyon tudnak rohadni ennyi idősen, különösen ha Ausztriából jön. Ott más a só összetétele, és esetenként felléphet nagyobb mértékű korrózió. Az árából azt gyanítom, hogy nem lesz különösebben szép autó. Sajnos a Multiplák belseje extrém módon tud szétmállani, még a szép Multipla is csúnya az átlagos elvárásokhoz képest. Kalkulátorokat itt talál, a honosítás nyolcezer forintba kerül, ha vizsgáztatni kell az negyvenezer, húszezer a rendszám, forgalmi, törzskönyv, matrica.
A Tamás által is említett, közelmúltban írt, Multipla-vásárlást erősen ösztönző méltatást is érdemes elolvasni.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.