Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Totalcar!
Egy 2009-es, kétliteres benzines Honda Accord elégedett, boldog és büszke tulajdonosa vagyok. Két éven belül tervezem egy fiatalabb autó megvásárlását.
Korábbi évek tapasztalatai alapján évi 25-35 ezer kilométert megyek az autóval. Javarészt autópályán, töredékét városban. Dízel, illetve automataváltós autót nem szeretnék vásárolni, eddig is benzines autóim voltak és a jövőben sem szándékozom eltérni ettől.
Jelenlegi autómhoz képest egy kicsit szeretnék dinamikusabbat magaménak tudni.
Fontos szempontok vásárlásnál számomra a következők:
- szedán kivitel
- benzines
- manuálváltós
- autópályatempónál minél csöndesebb utastér.
A következő autók jöhetnek számításba számomra a következő sorrendben:
1. BMW 320i (2012-)
2. Mazda 6 2.0/2.5 (2014-)
3. Audi A4 1.8/2.0 (2014-)
Az autó megvásárlására 4,5-5 millió forintot kívánok majd költeni.
A kérdésem az, hogy a fentebb említett típusok közül melyiket ajánlaná leginkább és legkevésbé megvásárlásra?
Köszönettel:
Balázs
Kedves Balázs!
Ebből a válogatásból a Mazdát venném a 2.5-ös motorral. Ha a Honda kétliteres motorjánál dinamikusabbat szeretne, akkor a Mazda kétliteresével annyira nem lesz kisegítve.
A német prémiumokhoz prémium költségek is járnak. A BMW négyhengeresei érzékenyebbek, elég sűrűn romlanak el ezek a benzinesek. Az Audi 1.8-as TSI.je nem egy jól sikerült motor, az első generációs motorok sokszor zabálják az olajat, a későbbiekben ezen javítottak, de egy ügyfelemnek 96 ezernél ugrott át a vezérlése (és ez nem egyedi eset), vitt is mindent magával, amit ilyenkor szokott. Inkább egy japán motort vennék ezek helyett.
Üdvözlettel:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.