Benzines, fiatalabb kisautó vagy idősebb Prius?

2020.11.25. 11:01

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves István!

Benzines, fiatalabb kisautó vagy idősebb Prius? Talán sokan éppen hasonló kétségek között vannak, mint én most, hasznos lehet a válasza. Kérem, segítsen!

Nagyjából 2,5, de legfeljebb 3 millió forintot szánnék autócserére, 5 évre vennék egy használt, megkímélt, kifogástalan állapotú példányt.

Ötajtós kis kategóriás - jellemzően japán vagy koreai - 5-6 éves benzines, négyhengeres 1.200-es cccm körüli, maximálisan 120-130 ezret futott kocsik (2-2,5 millió) és a 9-12 év körüli 150-200 ezret futott Toyota Prius 2-esek, esetleg 3-asok (1,7-3,2 millió) között vacillálok erősen.

Nem tudom, mi éri meg jobban a családi pénztárca tekintetében.

Cél a közlekedés és hogy az értékcsökkenésen és a javításokon ne bukjak többet 5 év alatt 1 milliónál.

Azt is szeretnénk persze, hogy férjen bele kényelmesen egy háromfős család, legyen 4-5 ajtós, menjen sokat városban, naponta kétszer, háromszor rövid utakon is viszonylag kevés fogyasztással, ne legyen nagy az értékcsökkenése évi 15.000-es futásteljesítmény mellett és ne kelljen sokat költeni javításokra a következő 5 évben.

A kis kocsik ugye jellemzően 6 liter körüli átlagot tudnak elérni a 2014-es modellévtől, gyorsan bemelegszenek, csendesek, javításukra bizonyára sokat még nem kell majd költeni a következő 5 évben, 170.000-180.000 kilométerig, de értékük jelentősebben csökkenhet, mire elérik vagy meghaladják a 10 éves kort...

A Priusok mellett szólhat, hogy 4-4,5 liter benzinnel beérik kint is bent is, ha valaki tényleg csak közlekedik az autóval, s talán nem esik akkorát az áruk, s kevesebbe fáj a javításuk 10 év felett is 15-20 éves korukig, mégis príma technikát adnak, magas felszereltséggel, Zen-hatással, stb...

Az autó jellemzően rövid utakon, 10-15 kilométert fog menni hétköznaponta reggel és délután, pár naponta pedig megyehatáron belül tesz meg oda-vissza 40-80 kilométeres utakat, évente 3-szor vagy 4-szer pedig kap majd egy kirándulást 400-700 kilométeres célpontokhoz.

Mit javasolna, melyik irányba menjek inkább, melyik verzióval bukhatok kevesebbet 5 éves viszonylatban ilyen paraméterekkel?

Köszönöm válaszát előre is.

Kedves Kérdező!


Mindkét irány jó. Az utóbbi évek tapasztalataiból kiindulva, azt lehet mondani, hogy a Prius nálunk is beért, már sokan tisztában vannak a Toyota hibrid előnyeivel. Nagyon tartják az árukat, nem romlanak el, jól fogyasztanak. A négy literes fogyasztási adatokat fenntartásokkal kell kezelni, a Prius II-esek inkább öt liter körül fogyasztanak felhasználástól függően. Nekem is ilyen autóm van, és a létező legrosszabb felhasználási móddal, rengeteg rövid úttal, sok relatív hideg indítással télen sem fogyaszt hat litert, nyáron 5.2-5.4 litert.

priusok 01

A Prius III-asok már sokkal szebb belsővel és külsővel rendelkeznek, és kevesebbet is fogyasztanak, azok már tényleg elmennek öt liter alatt. A négy liter nem elérhetetlen, de bravúroskodni kell hozzá. A kis autók is egyre népszerűbbek pont az alacsony fenntartási költségek, és az ebből fakadó kis értékvesztés miatt. Bármelyik irányba indul, mindkettő jó. Azt kell eldönteni, hogy melyik tetszik, és mekkora helyre van szüksége. A Prius-ok sokkal tágasabbak, csak automata váltós van belőle, ami jó jöhet a városi forgalomban, a kisautókból alig van automata, hátha ez is segít a döntésben. Nem lehet megjósolni a jövőben bekövetkező eseményeket, nem lehet biztosan megmondani a jövőben bekövetkező piaci folyamatokat, amik befolyásolhatják az autók árait.


Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.