Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Tisztelt Nepperűző,
25 éves, frissen végzett egyetemista vagyok, és első autóvásárlásomhoz szeretném a segítségét kérni. A keretem 1,5-2,5 millió forint, és a következő szempontokra próbálok figyelni:
- - városon (Budapest) belüli használat lenne az elsődleges, főleg munkába járás
- - havonta 1-2x tervezek hazautazni vidékre autópályán és országúton, egy kanyar kb. 350km
- - leginkább szedánt szeretnék, de vágyom egy kabrióra is, és talán ősszel-télen jobb áron is hozzá lehetne jutni
- - automata némi előnyt élvez, fontos továbbá, hogy jól, de legalább vállalható módon fogyasszon
- - nem szeretnék vagyonokat költeni szervizre és fenntartásra lehetőség szerint
Ezeket szem előtt tartva, hosszabb böngészés után az alábbi listából tervezek választani:
- BMW 318i kézi/automata: talán a legnagyobb várható fenntartási költségekkel ez járna, de röviden az indokom: ez egy 3-as Bömös, illetve ezt a benzinmotort annyira nem is szapulják
- Opel Astra H Twin-Top 1,6 vagy 1,8 benzinmotorral, manuális: egész pofás kabresz, talán nem költöm rá a nadrágomat, de elvileg csavarodik csúnyán
- Honda Accord 2.2 i-DTEC Elegance, manuális: dögös gép, megbízhatónak mondják, fogyasztása sem vészes, bár a dízelmotortól nyilvánvaló okok miatt tartok, plusz lehet nem élvezné a kisebb Pesten belüli távokat
- Honda Civic 1,3 benzines hibrid, automata: habár a külső kicsit snassz, belülről szerintem rendben van, a fogyasztás illetve sokoldalúság talán itt a legkiemelkedőbb, csupán attól tartok, hogy nagyon-nagyon gyenge lesz a teljesítménye pályán, illetve előzni is egészen szeretek
+1: Honda Jazz 1.4 Elegance benzinmotor, automata: kicsit kilóg a sorból ez a városi kis cuki cirkáló, de valamiért egészen tetszik, kompakt, különleges kis járgány, viszont a pályától ezzel is ódzkodnék. Mit gondol ezekről az autókról, melyik mennyire lenne jó/rossz választás? Esetleg más javaslat? Köszönöm kedves segítségét és válaszát előre is :)
Üdv,
Martin
Kedves Martin,
A leírásod alapján számomra egy közepesen erős autós érdeklődésű srácnak tűnsz, aki bár nem teljesen autóbuzi, de semmiképp sem közömbös az autók iránt. Én azt gondolom, hogy ha 25 évesen bármennyire is megfogalmazódott benned a kabrió gondolata, akkor ne vegyél mást, mert később megbánod. Ráérsz még unalmas autókat hajtani, addig pedig élvezd ki nyáresti naplementében suhanást tető nélkül!
BMW 318 kabrió:
A 318i esetében nyilván az E46 szériára gondolsz, hiszen a következő már nem férne bele a meghatározott keretbe. Nem rossz autó, de az 1500 kilós önsúly kontra 143 lóerő nem a legvirgoncabb párosítás. Ezek sokat fogyasztanak és nem mennek jól. Én már akkor a 170 lóerős 320i-t vásárolnám. Az utóbbi befektetésnek sem rossz, ha találsz egy jó állapotú példányt, és sikerül vigyázni rá! (Na jó, egy nagyon patika 318i-t lehet hogy akkor is elvinnék, ha nem a tápláléklánc csúcsa.)

Opel Astra H TwinTop:
Az Opelekkel rengeteget szívunk a telepen. Ha nem a tető, akkor a motor adja meg magát, vagy valamelyik szenzor. Akkor már sokkal inkább egy Focus CC, annak legalább a futóműve jó, és nem is túl problémás széria, ha sikerül egy rozsdamentes példányt találni. Az 1,6 literes a legstrapabíróbb, a 2,0 viszont jól megy. Fogyasztásban nincsenek nagy differenciák. Azt válaszd, amelyikből jobbat találsz!

Honda Accord 2.2i-DTEC
Ezt csak tönkreteszed majd a városi etapokkal. Nagy kedvencem a típus, de nem munkába járásra találták ki. Benzinesben már jobb vétel lehet, ha nem zavar, hogy úgy már 12 litert eszik. Az alap karbantartáshoz szükséges alkatrészeken kívül minden mást aranyárban mérnek hozzá, ezzel érdemes számolni. A 2,5 milliós keretbe az i-DTEC kínálat legalja fér bele csilliárd kilométerrel, és bármennyire is megbízható a típus a komolyabb problémák elkerülhetetlenek 3-400 ezer kilométer felett.

Civic hibrid / Jazz
Ezekkel csak idő előtt kiheréled magad. A hibrid Hondák esetében érdemes az akkupakkcserével is kalkulálni. Sajnos mi már annyiszor megszívtuk vele, hogy ilyet nem veszünk többé. A 340-es EUR árfolyam idejében félmillió forint volt az új utángyártott és garanciális akkumulátor, de a matek azóta nyilván sokat változott. A Jazz megbízhatóság szempontjából remek, de amúgy egy gyenge és unalmas kefires doboz. Szerintem fiatal vagy még hozzá, vagy nem eléggé anyuka jelleg.

Költeni mindegyikre kelleni fog, az automata váltó pedig önmagában garancia a magasabb fogyasztásra. Összességében én a fedél nélküli BMW E46-ra szavazok. Azt a legjobb vezetni, jól is néz ki, és még az árát is tartja (vagy épp lassacskán emeli). Ha mégsem létszükséglet a kabrió, akkor legyen az Accord, de szigorúan a benzinmotorral vagy egy coupe E46!
Üdvözlettel:
Balló Marci
Kedves Marci,
nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ! Abszolút jól ráéreztél az autókhoz való hozzáállásomra, és nagyon nagy segítség olvasni ezt a sok-sok észrevételt és véleményt. Felbuzdulva a javaslatodon maradok a benzines-kabriós vonalon. :)
Még a BMW-s vonalhoz egy kiegészítő kérdésem-észrevételem volna. Találtam kint Németországban, illetve idehaza is egy-két E93 modellt, ami a 3 misit nyaldossa, azok még jobban tetszenek. Viszont az E46 is baromi szép kabrió kivitelben, aggaszt azonban, hogy mi lesz télen a rongytetővel.
Emiatt szerinted nem volna érdemesebb egy pár hónapot még gyűjtögetni, és inkább egy keménytetős E93 benzinest venni? Azt sajnos hallottam, hogy az E93 benzinmotorjai (N-es kódúak) már nem olyan megbízhatók, mint az E46 esetében az M-es motorok - vagy azért nem olyan vészesek?
Köszönettel és üdvözlettel,
Martin
Kedves Martin,
az E93 N-es motorkódos benzinmotorjai nem épp az autógyártás csúcsát képviselik, mi kereskedőként egyiket sem szeretjük. Fontos azt is figyelembe venned, hogy ennyiért a gyengébb minőségű széria aljáról válogatsz majd, ami nem biztos, hogy a legjobb taktika.

Én egységnyi pénzért a lehető legjobb állapotú, legjobb felszereltségű és legkevesebbet futott E46-ra szavaznék mindenképp, már csak a befektetés miatt is. Ráadásul utólag tudsz hozzá szerezni hardtopot is egy kis kutatómunkával.
Ha mégis az E93 lesz a befutó, akkor vegyél egy 320d-t, szigorúan M-es motorkóddal, és majd megnyugtatod magad a kedvező fogyasztással. Azok a dízelmotorok még elég stabilak, és ha sikerül egy ellenőrizhetően nem túl sokat futott példányt találnod (hobbi kabriók között nem lehetetlen), akkor a megfelelő karbantartással még sokáig boldogan autózhatsz vele!
Drukkolok, és majd jelentkezz, hogy mi lett végül!
Üdvözlettel:
Balló Marci
Az élet túl rövid az unalmas autókhoz
Vallomással egybekötött intelmek: addig vegyél vagány vagy erős autót, amíg lehet!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
