Hedonista BMW-t vagy praktikus Hondát?

2022.08.18. 14:40

Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.

Tisztelt Nepperűző,

25 éves, frissen végzett egyetemista vagyok, és első autóvásárlásomhoz szeretném a segítségét kérni. A keretem 1,5-2,5 millió forint, és a következő szempontokra próbálok figyelni:

  • - városon (Budapest) belüli használat lenne az elsődleges, főleg munkába járás
  • - havonta 1-2x tervezek hazautazni vidékre autópályán és országúton, egy kanyar kb. 350km
  • - leginkább szedánt szeretnék, de vágyom egy kabrióra is, és talán ősszel-télen jobb áron is hozzá lehetne jutni
  • - automata némi előnyt élvez, fontos továbbá, hogy jól, de legalább vállalható módon fogyasszon
  • - nem szeretnék vagyonokat költeni szervizre és fenntartásra lehetőség szerint

Ezeket szem előtt tartva, hosszabb böngészés után az alábbi listából tervezek választani:

- BMW 318i kézi/automata: talán a legnagyobb várható fenntartási költségekkel ez járna, de röviden az indokom: ez egy 3-as Bömös, illetve ezt a benzinmotort annyira nem is szapulják

- Opel Astra H Twin-Top 1,6 vagy 1,8 benzinmotorral, manuális: egész pofás kabresz, talán nem költöm rá a nadrágomat, de elvileg csavarodik csúnyán

- Honda Accord 2.2 i-DTEC Elegance, manuális: dögös gép, megbízhatónak mondják, fogyasztása sem vészes, bár a dízelmotortól nyilvánvaló okok miatt tartok, plusz lehet nem élvezné a kisebb Pesten belüli távokat

- Honda Civic 1,3 benzines hibrid, automata: habár a külső kicsit snassz, belülről szerintem rendben van, a fogyasztás illetve sokoldalúság talán itt a legkiemelkedőbb, csupán attól tartok, hogy nagyon-nagyon gyenge lesz a teljesítménye pályán, illetve előzni is egészen szeretek

+1: Honda Jazz 1.4 Elegance benzinmotor, automata: kicsit kilóg a sorból ez a városi kis cuki cirkáló, de valamiért egészen tetszik, kompakt, különleges kis járgány, viszont a pályától ezzel is ódzkodnék. Mit gondol ezekről az autókról, melyik mennyire lenne jó/rossz választás? Esetleg más javaslat? Köszönöm kedves segítségét és válaszát előre is :)

Üdv,

Martin

Kedves Martin,

A leírásod alapján számomra egy közepesen erős autós érdeklődésű srácnak tűnsz, aki bár nem teljesen autóbuzi, de semmiképp sem közömbös az autók iránt. Én azt gondolom, hogy ha 25 évesen bármennyire is megfogalmazódott benned a kabrió gondolata, akkor ne vegyél mást, mert később megbánod. Ráérsz még unalmas autókat hajtani, addig pedig élvezd ki nyáresti naplementében suhanást tető nélkül!

BMW 318 kabrió:

A 318i esetében nyilván az E46 szériára gondolsz, hiszen a következő már nem férne bele a meghatározott keretbe. Nem rossz autó, de az 1500 kilós önsúly kontra 143 lóerő nem a legvirgoncabb párosítás. Ezek sokat fogyasztanak és nem mennek jól. Én már akkor a 170 lóerős 320i-t vásárolnám. Az utóbbi befektetésnek sem rossz, ha találsz egy jó állapotú példányt, és sikerül vigyázni rá! (Na jó, egy nagyon patika 318i-t lehet hogy akkor is elvinnék, ha nem a tápláléklánc csúcsa.)

70838

Opel Astra H TwinTop:

Az Opelekkel rengeteget szívunk a telepen. Ha nem a tető, akkor a motor adja meg magát, vagy valamelyik szenzor. Akkor már sokkal inkább egy Focus CC, annak legalább a futóműve jó, és nem is túl problémás széria, ha sikerül egy rozsdamentes példányt találni. Az 1,6 literes a legstrapabíróbb, a 2,0 viszont jól megy. Fogyasztásban nincsenek nagy differenciák. Azt válaszd, amelyikből jobbat találsz!

Honda Accord 2.2i-DTEC

Ezt csak tönkreteszed majd a városi etapokkal. Nagy kedvencem a típus, de nem munkába járásra találták ki. Benzinesben már jobb vétel lehet, ha nem zavar, hogy úgy már 12 litert eszik. Az alap karbantartáshoz szükséges alkatrészeken kívül minden mást aranyárban mérnek hozzá, ezzel érdemes számolni. A 2,5 milliós keretbe az i-DTEC kínálat legalja fér bele csilliárd kilométerrel, és bármennyire is megbízható a típus a komolyabb problémák elkerülhetetlenek 3-400 ezer kilométer felett.

accord20ex08 06

Civic hibrid / Jazz

Ezekkel csak idő előtt kiheréled magad. A hibrid Hondák esetében érdemes az akkupakkcserével is kalkulálni. Sajnos mi már annyiszor megszívtuk vele, hogy ilyet nem veszünk többé. A 340-es EUR árfolyam idejében félmillió forint volt az új utángyártott és garanciális akkumulátor, de a matek azóta nyilván sokat változott. A Jazz megbízhatóság szempontjából remek, de amúgy egy gyenge és unalmas kefires doboz. Szerintem fiatal vagy még hozzá, vagy nem eléggé anyuka jelleg.

Költeni mindegyikre kelleni fog, az automata váltó pedig önmagában garancia a magasabb fogyasztásra. Összességében én a fedél nélküli BMW E46-ra szavazok. Azt a legjobb vezetni, jól is néz ki, és még az árát is tartja (vagy épp lassacskán emeli). Ha mégsem létszükséglet a kabrió, akkor legyen az Accord, de szigorúan a benzinmotorral vagy egy coupe E46!

Üdvözlettel:

Balló Marci

Kedves Marci,

nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ! Abszolút jól ráéreztél az autókhoz való hozzáállásomra, és nagyon nagy segítség olvasni ezt a sok-sok észrevételt és véleményt. Felbuzdulva a javaslatodon maradok a benzines-kabriós vonalon. :)

Még a BMW-s vonalhoz egy kiegészítő kérdésem-észrevételem volna. Találtam kint Németországban, illetve idehaza is egy-két E93 modellt, ami a 3 misit nyaldossa, azok még jobban tetszenek. Viszont az E46 is baromi szép kabrió kivitelben, aggaszt azonban, hogy mi lesz télen a rongytetővel.

Emiatt szerinted nem volna érdemesebb egy pár hónapot még gyűjtögetni, és inkább egy keménytetős E93 benzinest venni? Azt sajnos hallottam, hogy az E93 benzinmotorjai (N-es kódúak) már nem olyan megbízhatók, mint az E46 esetében az M-es motorok - vagy azért nem olyan vészesek?

Köszönettel és üdvözlettel,

Martin

Kedves Martin,

az E93 N-es motorkódos benzinmotorjai nem épp az autógyártás csúcsát képviselik, mi kereskedőként egyiket sem szeretjük. Fontos azt is figyelembe venned, hogy ennyiért a gyengébb minőségű széria aljáról válogatsz majd, ami nem biztos, hogy a legjobb taktika.

Forrás: Wikipedia
Forrás: Wikipedia

Én egységnyi pénzért a lehető legjobb állapotú, legjobb felszereltségű és legkevesebbet futott E46-ra szavaznék mindenképp, már csak a befektetés miatt is. Ráadásul utólag tudsz hozzá szerezni hardtopot is egy kis kutatómunkával.

Ha mégis az E93 lesz a befutó, akkor vegyél egy 320d-t, szigorúan M-es motorkóddal, és majd megnyugtatod magad a kedvező fogyasztással. Azok a dízelmotorok még elég stabilak, és ha sikerül egy ellenőrizhetően nem túl sokat futott példányt találnod (hobbi kabriók között nem lehetetlen), akkor a megfelelő karbantartással még sokáig boldogan autózhatsz vele!

Drukkolok, és majd jelentkezz, hogy mi lett végül!

Üdvözlettel:

Balló Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.