Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Munkahely váltás miatt egy második autónak érkeznie kellene a családba. A jelenlegi 2,3 literes szívó benzines egyterű családi csapatszállító mellé kellene egy olyan autó, amivel a napi (min.) 100 km-es ingázós távot nem 11 literes átlagfogyasztással teszem meg. Jópár alternatíva felmerült, többnyire az 1.6-os CR TDI motoros 2-2,5 millió forintos árkategóriába tartozó Golf/Octavia vonalról. Sajnos a nagy kutakodás közben azonban elkövettem azt a hibát, nagyon belebolondultam (ismét) az Audi A6 C7-es formavilágába.
Ráadásul a 3 literes BiTDI is elfogadható fogyasztást produkál hengerlekapcsolással. (:D) Ez az autó megjelenésekor is megdobogtatta a szívem, azóta pedig eltelt kicsivel több mint 10 év, és az akkori huszon-x milliós autók elkezdtek lecsúszni az elérhető ársávba. Szerintem a neten fellelhető összes videót és cikket elolvastam a C7-esről, tisztában vagyok vele, hogy ez egy prémium autó, és ha úgy van, 1,5 millió forintos vezérlés és fél-egymillió forintos váltófelújítás becsúszhat bármikor.
A kérdésem az lenne, hogy Ön szerint szabad-e belevágni egy ilyen történetbe? A jelenlegi kínálat durván 4,5 milliótól indul. Ha mondjuk ilyen 6 millió körül megcsípek egyet (ezt az összeget kb. fél év alatt keresem meg), mire számíthatok, mire figyeljek, mennyire fog nyomorba dönteni a szervizelése vagy idegösszeomlást okozni. Adott esetben (mondjuk évente 1x) egy erősebb (egymilliós) szerviz belefér még a büdzsébe, de nem havonta. Nem akarom, hogy annak a bizonyos dolognak a rosszabbik végén találjam magam.
Válaszát előre is köszönve üdvözlettel,
Barnabás
Kedves Barnabás,
A szerelem végleg elcsavarta szíved, így mondhatok én bármit, felsorolhatok akármennyi racionális érvet és ellenérvet, te akkor is az Audi A6-ban fogod igazán jól érezni magad. És ez nem is gond, a helyedben én is ezt választanám, mert egyáltalán nem mindegy, hogy miben teszel meg napi 100 kilométert. Ha megengedheted magadnak, hogy megvedd álmaid szedánját, hát hajrá!
Ráadásul úgy látom, hogy nem vagy teljesen vakon a fenntartási költségek kapcsán sem, és ki is tudod fizetni, ha úgy kívánja majd az A6. Viszont, a 313 lóerős BiTDI motort én hanyagolnám, mert bár vezetni remek, mégsem húzogatnám feleslegesen a cica bajuszát. Vedd a sima 3.0 V6 TDI-t, az nem egy dupla turbóval agyonfújt motor, lassan a sarki fűszeres is simán megszereli, és a pénzedért jobbat találsz majd, mint a csupán teljesítménye miatt alapból drágább BiTDI-ből.
Ha nem akarod annak a bizonyos dolognak a rosszabbik oldalán találni magad, akkor az olcsóbb példányok között keress egy szebbet. Az így megspórolt pénzt pedig még az elején költsd el preventív jelleggel a vezérlésre és minden másra. Azért javaslom ezt, mert a hatmilliósra is simán elkölthetsz majd másfél gurigát, hacsak nem volt bizonyítottan felújítva a váltója, vagy lecserélve a vezérlésre.
A vásárláskor arra figyelj, hogy ne egy 45 tulajos, eldobós céges, lagzis majmot vásárolj a vállalkozóktól ötször visszatekerve, mert sok ilyen van a kínálatban, pont, mint a többi fekete német prémium szedán esetében. Az Audik a váltót - és a benzinmotorokat - leszámítva alapvetően tartósak, de csak akkor, ha normálisan szervizelték őket, és nem a szomszéd Pistabá köpte fel az olajszintet félévente.
Nem lesz könnyű menet, de én drukkolok neked!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.