Uncsi már az Astra G, mit vegyek, ha van rá lé?
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Kedves Marci!
Abban a helyzetben vagyok, hogy nem vagyok "rászorulva" egy másik autóra. Jól működik, ami most van (1.4 G Astra Classic II 2008-ból), szervizelni sem egy ördöngösség főleg, hogy szinte alig kellett eddig. Sőt megkockáztatom még azt is, hogy ez egy jó formájú autó.
A problémám az, hogy egy fiatal 23 éves srác vagyok, aki egy kicsit többet szeretne. Jó és megbízható az 1.4, jó a forma szerintem, de hiányzik egy kis plusz, egy kis kraft, viszont addig szeretnék nyújtózkodni, ameddig a takaróm ér.
Szívem szerint maradnék az Opel vonalon, mivel elégedett vagyok a márkával, de nem ragaszkodom hozzá minden áron (Ford Focus, Kia Ceed típusok is tetszenek). Eddig a kiszemeltem: Opel Astra H GTC típus, 1.8-as benzines erőforrással (akár 125 vagy 140 Le kivitelben). Rengeteget olvasgattam róla, FB csoportokban tag vagyok.
Tiszteletteljes kérdésem hozzád, hogy mennyire ajánlható ez az autó?
Megadná azt a kis plusz löketet, ami hiányzik a 90 lovas G Astránál?
Továbbá milyen más autókat ajánlanál max. 2 millió forintig, amiben van egy kis plusz, de ennek érdekében nem kell feláldozni a megbízhatóságot? Nem sokat járok egyébként, évente kb. 8-12 ezer km között. Köszönöm előre a választ és a segítő szándékot!
Köszönettel: Koppány
Kedves Koppány!
Tökéletesen megértem a helyzeted, hiszen én is jártam hasonló cipőben, viszont az Astra vonalat még a csúcson befejezném. A "G" széria számos szempontból a legjobban sikerült Opelek egyike, hiszen tartós, biztonságos és az összeszerelés minőségére sem lehet igazán panasz, vagyis egy korrekt autó, ami 1998 óta(!) formálja a hazai utcaképet.
Sajnos ez már nem mondható el őszintén a "H" szériáról, mivel a tapasztalataink azt mutatják, hogy lényegesen több a szívás velük, mint elődjeivel. A hibák java az elektromos rendszert érinti, de a motorproblémák sem ritkák, sőt az utastér sem lett túl tartós, a karosszéria is rozsdásodik, ráadásul a vonalzóval rajzolt formavilág is viszonylag gyorsan kiment a divatból. Oké, oké, az utóbbi szubjektív és nyilván van, akinek meg ez tetszik.
bocs, de az Astra H GTC vonalat én nem annyira érzem.
További rossz hír, hogy a kétmilliós árkategóriában elérhető Ceed és koreai társai sem lettek kifejezetten jó autót. Minőségükkel vagy szolgáltatásaikkal többnyire csak azok elégedettek, akik rosszabb autókból ültek át. Viszont a te esetedben az a gond, hogy a jelenlegi Astrád egy sokkal színvonalasabb autó, így azt javaslom, hogy előtte mindenképp próbálj ki egy kétmillió forintos koreait, és ne lepődj meg, ha silánynak érzed majd.

A Focus második generációja már minden szempontból jobb választás, de csak akkor éri meg váltani, ha a 116 lóerős, 1,6 literes Ti-VCT motorral veszed, mert az már érezhetően dinamikusabb, mint a jelenlegi autód. Vigyázz, mert az 1,8 és 2,0 literes, Mazda eredetű motorral szerelt fókák habár ennél is erősebbek, azért finoman szólva sem a legjobban sikerült konstrukciók. További alert, hogy a Fordok kifejezetten hajlamosak rozsdásodni, így nehéz lesz olyat találni, ami nincs elrohadva.
Én a következőkből szemezgetnék a kétmillió forint körüli ársávban:
-Toyota Corolla 1.8 TS - ha nem gond, hogy egy kicsit unalmas, akkor jó lehet és még megbízható is, 6400-as fordulat felett pedig kifolyik a szemed!

- VW csoportos 1.8T (nem a TSI vagy TFSI)- ezek idősebbek és sokszor leharcoltak is, de ha kifogsz egy tutit, az még simán lehet élvezhető!
- Fiat / Alfa 1.4 T-jet - az értéktartásuk nem a legjobb és nem árt a hozzáértő szerelő sem, de adják az életérzést, és lehet szeretni őket! Ezekből kapod a legfiatalabbat!

- BMW E46 320i - a 2.2 literes motorral király, csak kár, hogy ami nincs lerúgva az iszonyú drága, a többi meg már kiganézott libakergető.

- Honda Civic 1.8i az UFÓ- a dizájn menő, a műanyagok és az utastér viszont magától lebomlik, de legalább a futómű és az 1.8 literes motor pazar!

Nyilván van, akinek 50 éve van H Astrája és nem volt vele semmi baja, sőt olyan is akad, aki az olasz autókat fikázza, pedig valójában még nem is ült egyben sem soha. Ne hallgass rájuk, a legfontosabb, hogy olyat vegyél ami neked tetszik pláne, ha akarsz egy kis bugit is. Próbálj ki egy Fiat Bravo 1.4 T-t és rájössz majd, hogy miről beszélek. Az igazi persze a Giulietta lenne, de az nehezen jön össze kétmillából, viszont egy Mito még kiadhatja, ha tetszik és méretben is oké.
Hajrá!
Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
