Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Szia Marci!
Mivel a családban már nehezen bírta a nagykorú 1.9 diesel 7 szem B Zafira a napi óvoda-iskola járatot, ezért elbúcsúztunk. Helyébe keresünk egy használható, benzines normál méretű közlekedő edényt, melyre szánt összekapart keret 3M magyar pénz (+ 1-2 százezer a kötelező cserékre) Nagyon sokminden szóba jött, de elsődlegesen benzinesek között kutatunk, abban is szívesebben a szívó motorok között.
Elindultunk a szokásos divat SUV irányba - ASX 1.6 ez kicsi volt nekünk, Hyundai ix35 1.6GDI, ebből sok olajevőt találtunk, esetleg Dacia Duster benzin.
Ezért váltottunk a Toyota, Mazda irányba, sima (nem Corolla) Verso 1.6-1.8, vagy Mazda5 1.8 '08-12 között. Itt már a hely elegendő lenne, 2 gyerek, csomagok, hangszer stb., de még nem vagyok meggyőzve japán oldalon.
Európai, német konszernből nem is találok hasonlót, csak a TSI, TFSI verziókat, amitől óva intettek a családban. Tartok a már koros motoroktól, helytelen olajhasználat miatti kopásoktól, lerakódásoktól.
Felhasználási módunk nagyon változatos, hétközben sok iskola-óvoda járat pár km-es utak, hétvégén 60-100km.-es kirándulások, 1-2 havonta távoli rokon látogatások sokszáz km-re. Van ötleted merre induljunk, vagy melyik már említett kocsi lehet reális?
Köszönettel: A családapa
Kedves A családapa!
A Kia és Hyundai vonalat hanyagolnám. A hárommillió forintos példányok olajzabáló GDI motorjai olyanok lehetnek belülről, mint Donatella Versace ráncfelvarrás után. A Mazda 5 esetében pedig a rozsda jelenti majd a kihívást, vagyis nem lesz könnyű jó állapotút találni, helyettük már “gondoskodásból” feketére pingált padlólemezű darabok jönnek majd szembe, amiket ne vegyen meg, mert ugyanúgy rohadnak, csak nem látszik.
A Toyota cserébe jó vétel lehet mindkét benzinmotorral leszámítva, hogy az 1.6 literes lomha, sokat eszik és szeret elpusztulni a manuális váltója, az 1.8 literes pedig az olajat fogyasztja örömmel, de legalább nem rohadnak alulról drasztikusan. A rossz hír viszont az, hogy a háromért árult Toyotákat mára legalább két korábbi család lelakta már.
A felsorolt kritériumoknak megfelelően én a következőket ajánlanám:
- Opel Zafira B utolsó évjáratok egyike nem túl sok kilométerrel, az 1.8 literes motorral. Unalmas, de megbízható és már amúgy is ismert technika, ráadásul a kínálat csúcsát kínálják ennyiért.
- Opel Zafira Tourer 1.4T - én szeretem ezeket, nincs velük túl sok problémánk, vagy rossz tapasztalatunk. A turbó miatt valamivel nagyobb rizikó, mint szívó elődje, de legalább szedi a lábát. A rossz hír az, hogy a kínálat aljáról kell majd csemegézni.
- Chevrolet Orlando - ugyanaz, mint a Zafira, csak más a jelmez.
- Ford Grand C-MAXaz 1.6 literes VCT motorral remek autó, vezetési élményben ez tud majd a legtöbbet, ráadásul a hátsó ajtók tolóajtók, ami praktikus, pláne gyerekekkel.
- Volkswagen Touran 1.2TSI - az 1.2 literes turbóhoz kell majd a gusztus, de sokkal megbízhatóbb és kényelmesebben fenntartható, mint a korai 1.4 TSI-k. Hozzáteszem VW termékből én lehet, hogy a dízel felé kacsingatnék.
+1 Renault Grand Scenic - biztos lesznek, akik megköveznek majd, de ár-érték arányban az egyik legjobb, az 1.6 literes benzinessel és manuális váltóval pedig óriási tragédiák nem szoktak előfordulni.
Hajrá, Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.