Skodát vagy Toyotát vegyen Adrienn? - hát Lexust!

2024.07.12. 06:01

Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.

Tisztelt Nepperűző!

Skoda Fabia lecserélése vált aktuálissá (kompresszió problémák miatt). Az új (gyári, nem használt) autók közüli választás köre két autóra szűkült:

-Skoda Kamiq Joy 1,4 TSI ACT (4 henger, 150 LE) vagy

-Toyota Yaris Cross Hybrid Style MC'24 e-CVT váltóval, 92 LE 3 hengeres TNGA HEV 15H- motorral VVT-iE EX: VVT-i szelepmechanizmussal (+villany hajtással összesen 116 vagy 130 LE).

Felhasználás módja: főleg városban, viszonylag rövid távokon, ritkábban autóút, autópálya.

Kérdésem, hogy van-e tapasztalat, hogy hosszabb távon (több év) melyik motor/konstrukció üzemeltetése lehet megbízhatóbb, illetve melyiknél jelentkezhet nagyobb hiba általános karbantartás mellett is.

Mivel a meghibásodott Fabia egy 3 hengeres HTP motorral felszerelt modell volt (2007-ből), ezért tartok a Yarisba szerelt 3 hengeres szívó motortól. Emiatt tartanék attól is, hogy a Skoda Kamiq-ot 1,0 TSI 95 LE, 3 hengeres motorral rendeljem meg (illetve elég-e ez a motor egy kisebb SUV dinamikus mozgatásához).

Jogos lehet-e az aggodalmam a 3 hengeres motorral kapcsolatban?

További kérdésként merült fel, hogy a Yaris Cross rövid városi utak során tud-e annyit tölteni menet közben az akkumulátorokba, hogy ténylegesen szerepe legyen a hybrid hajtásnak. Üzemeltetési, fenntartási költség szempontjából a nagyobb fogyasztás ellenére is még a Skoda Kamiq-ot gondolnám gazdaságosabbnak, viszont a minimálisan is kisebb fogyasztás ill. CO2 kibocsátás miatt szimpatikus a Yaris Cross.

Érdeklődöm, tud-e tanácsot adni a választás megkönnyítése érdekében, esetleg más opciót ajánlana-e a fentieken kívül.

Köszönettel:
Adrienn

 Kedves Adrienn,

Műszaki szempontból mindkét autó bevált technológiára épül, csakhogy a Toyota hibrid hajtáslánca még beváltabb, de nem csak a Skoda benzinesénél, hanem minden egyéb motor/váltó kombinációhoz viszonyítva is. Amennyiben hosszú távú használat a cél, főleg városban furikázik, számít a megbízhatóság, az értéktartás és az alacsony fogyasztás, én mindenképp a Toyota terméket választanám, még akkor is, ha a Yaris Cross véleményem szerint nem az anyagminőség csúcsát képviseli.

A 17 éves Skoda Fabia 1.2 HTP háromhengeres motorját semmilyen szempontból nem lehet összehasonlítani egy mai, szintén háromhengeres motorral, hiszen eltelt majdnem két évtized, a fejlődés pedig nem maradt el. Ne legyenek démonai, ez már egy másik kor.

A Yaris Crossszal kapcsolatban jó tudni, hogy az 1,5 literes hibrid nem csak papíron, de valós körülmények között is tudja a négyliteres fogyasztást és azt is, hogy a jobb állapotú 17 éves Toyotákat még mindig kétmillió forint körül mérik a használtpiacon, ami kimagasló érték, ha az értéktartás is fontos.

56971921 1c65cfc0ba2a6a42cd5903b60bc5d11d t

A Toyota hibrid hajtáslánca az emberiség által valaha gyártott legmegbízhatóbb műszaki termékek közé tartozik, az alap szervizeken túl a következő évtizedekben nem várhatóak extra költségek.

A titkos tippem pedig a nemrég tesztelt Lexus LBX, ami egy sokkal jobb minőségű Yaris Cross, ráadásul egy alapból is jól extrázott Lexust ugyanannyiért kínálnak, mint egy jobban felszerelt Cross. Én biztos, hogy a Skoda vagy a Toyota közül a Lexust vinném haza, valami jó színben.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.