Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
A helyes árképzés sokaknak hatalmas kihívást jelent, ráadásul a túl optimista matekra csak hetekkel, hónapokkal a meghirdetést követően derül fény, amikor már az elfuserált csereberélők sem jelentkeznek a portékáért. Van, aki minden extrát tételesen kiszámol és hozzáad az árhoz, és akad, aki az utóbbi tíz évben keletkezett szervizszámlákkal teszi ugyanezt. És van Árpád, aki ehelyett biztosra megy, ő inkább kérdez.
Különleges kérdéssel fordulok önhöz. Van egy 2006-os Toyota Corolla kombim, ami kétszázezret futott, egyhatos, benzines, én vagyok az első tulajdonosa és szeretném eladni, de nem tudom mennyit érhet. Ahány embert megkérdeztem, annyi válasz érkezett, a használt kínálatban pedig óriási a szórás. Klímás, nincs baja, nem rozsdásodik különösen, törve sem volt soha és téli gumik is járnak hozzá. Még új korában rablásgátlót is tetettem bele, a műszaki friss.
Mennyiért lenne érdemes meghirdetni?
Üdv: Árpád
Kedves Árpád,
Szerencséje van, ugyanis a 2006-os, modellfrissített Toyota Corolla E12 kombi annak ellenére, hogy az dizájn még a saját gyártójánál sem aratott osztatlan sikert (nem kapta meg az új fényszórókat sem úgy, mint az ötajtós), jobban tartja az árát, mint szinte bármi a benzines kombi piacon. Vagyis hiába lassan húsz éves a paripa, mégis simán meghirdetheti másfél millió forintért, a hamarosan vevő jelentkezik érte. Ezek még valódi, golyóálló autók, csak víz legyen bennük, meg olaj és menni fognak, amíg világ a világ.
A téli gumik, a rablásgátló, meg a friss műszaki már sajnos nem növeli tovább az árat, mert ezeket a vevők nem fizeti ki pluszban, inkább csak örülnek neki, és jobb benyomást keltenek.
Egyébként épp a napokban adtam el egy ilyen Corollát, ami már úton is van Afganisztánba, hogy a következő évtizedeket Kandahárban töltse majd egy boldog, afgán családnál.
A kérdésnek pedig külön örülök, mert azt látom, hogy az árképzés sokaknak komoly fejtörést okoz. A többség ugyanis gyakran beleesik abba a hibába, hogy elhiszi, a saját autója többet ér, mert egyrészt az a sajátja, vagy mert működik a klíma, esetleg most lett lecserélve az olaj, vagy van rajta érvényes műszaki.A valóságban viszont az, hogy az autó minden funkciója működik nem extra, hanem alapvetés a vevői oldalról.
Az egy tulajdonos, az ellenőrizhető előélet, a szervizszámlák, mind-mind számítanak persze, de az árat csak kevésbé növelik, inkább csak a vásárlási kedvre vannak pozitív hatással.
Kellemes értékesítést kívánok!
Ha te sem tudod, hogy mennyire lődd be az autód hirdetési árát, dobj egy emailt és segítek!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.