Ránézéssel diagnosztizáltak
Tisztelt olajdoki!
2 hónapja került hozzám, egy 2000-es évjáratú 1.8 TD Ford Escort, az autó 150 000 km-es ( ha igaz), egyébként nagyon megkímélt állapotban van. Kb 1 hónapja észrevettem hogy eszi az olajat, heti 250-300 km-t megyek vele, kb 10naponta megeszik 1 liter olajat. Begurultam egy szervízbe, ahol azt mondták, a motorháztető felnyitása nélkül hogy gyűrűzni kell meg hogy hengerfejes és hogy 100 fölött van a dolog. Nekem túl hasraütés szerű volt a dolog. Az autó amúgy nem füstöl, nincs alatta folt, mi okozhatja a problémát (én a légszűrőre tippeltem), ill mire figyeljek oda, csináltassak előtte egy kompressziómérést?
Tanácsát előre is köszönöm.10w40es Castrol olajat használok. Első autóm.
Kedves Levélíró!
Nekem is túl hasraütésesnek tűnik, ha ez a diagnózis a motorháztető felnyitása nélkül lett megállapítva. Lehet, hogy tényleg gyűrűzni kell, de valóban érdemes egy kompresszió mérést végezni. A hengerfejesség egyébként tetten érhető abban is, ha csökken a hűtővíz szint és az olaj állaga megváltozik - csoki-shake-szerűvé válik. Az autó alatti olajfolt ritka jelenség még az olajat nagy mértékben fogyasztó autóknál is, mert az csak akkor fordul elő, ha külső tömítetlenség a hiba oka.
Üdv, Olajdoki