Téli olaj, nyári olaj?
Tisztelt Olajdoktor!
Én egy 8 éves, 1.6-os VVT motoros benzines Opel Astra kombi boldog tulajdonosa vagyok 3 és fél éve. 120 000 km volt benne, mikor megvettem, most 160 000. Az autót 90%-ban városban használja a feleségem, a maradék 10%-ot országúton, diplomatikusan fogalmazva rendkívül dinamikus vezetési stílusban vezetve éli át velem a jármű. Eddig semmi hibája nem akadt. December 29-én, szombat délután hibajelet adott, és egy henger leállt.
Találtam (szerencsére Pest környékén voltunk rokonlátogatni) szervizt, fogadott, átestünk a diagnosztikán, trafó csere oldotta meg a problémámat. Beszélgettünk a szerelővel, és úgy vélte, az olaj lehetett az oka a hibának, mivel már 14 000 km-nél jártam, és még tavaly januárban lett beletéve az olaj. Lényegében olajpárában úszott a trafó.
Azt mondta, hogy 10w-60 szintetikus olajat javasol, azzal télen-nyáron biztonságban leszek, nem fog megismétlődni az eset. Át is estünk egy olajcserén, mivel úgyis közeledett a ciklus vége, az olajszűrő is elég ramaty állapotban volt 1 év után. VVT motort ismerők a trafót típushibának mondják Opelnél, de a szerelő azt mondta, ha lehet, vagy eltérő olajt használjak nyáron és télen, vagy ezt a 10w-60 szintetikust, ha nincs kedvem cserélgetni. Nekem ez az egész teljesen új.
Ebben a pillanatban nagyon elhiszem ennek a szerelőnek, amit mondott, de akárhány embernek meséltem, teljesen új információként fogadta ezt az olajhasználati javaslatot. 14 éve vezetek benzines Opeleket, bár a többi nem VVT volt, de nem hallottam erről, hogy évszaktól is függhet az olajválasztás. Az biztos, hogy 15 000-ről át fogok állni 10 000 km-es ciklusra, nehogy e miatt ismétlődjön meg az eset. Van olyan plusz tanácsa, információja számomra, ami segíthetné az Astrával való harmonikus együttélésünket?
Köszönettel és Tisztelettel: Viktor
Kedves Viktor!
Nagyon messzire kerülje el ezt a szerelőt! Az olajválasztás kb. 50 éve nem függ az évszaktól. Egy 10W60-as olaj pont 2-3 viszkozitási osztállyal van feljebb, mint a gyárilag előírt. Télen és nyáron is 5W30-as vagy 5W40-es viszkozitási osztályú, GM Dexos 2 teljesítményszintű olaj való a motorba, mint például a Valvoline Synpower MST C3 5W40 vagy MOL Dynamic Gold 5W30. Egy 10W60-as olajjal komoly károkat is okozhat a motorban. Az olajcsere ciklust sem kell leszállítani. A trafó pedig nem az olaj hibájából ment tönkre, ezt látatlanban is merem állítani.
Üdv, Olajdoki