Felmelegedés miatt váltás?
Kedves Olajdoki,
Az autóm Audi A4 1.9 PDTDI, AVF motorkóddal, amibe alapesetben 5w30-as olajat töltenék (VW 505.01, 507.00). Az utóbbi években azonban sajnos hazánkban (is) egyre forróbbak a nyarak, sorra dőlnek a melegrekordok. Ez pedig elgondolkodtatott, mivel már több helyen hallottam, hogy melegebb éghajlat esetén a második szám jobb, ha minél magasabb.
A kérdésem az, hogy a tapasztalható felmelegedés önmagában mennyire indokolja az 5w40 melletti döntést? Köszönöm a segítséget!
Forrás: pl. https://www.youtube.com/watch?v=99cJ5sHG0oI
Kedves Levélíró!
Láttam korábban ezt a videót, szerintem nagyon sok tévedés és félrevezető információ van benne. Most nem néztem meg az egészet újra, de még mielőtt rájöttem volna, hogy egyszer már láttam, megnéztem az első 35 másodpercét, és abból rögtön kiderül, hogy olyan autókról van szó, amelyek nem víz-, hanem léghűtésesek.
A vízhűtéses konstrukcióknál a motor hőmérsékletét nagyjából állandó szinten tartja a vízhűtés – persze csak miután a motor bemelegedett –, így nem ajánlott az olaj viszkozitását a külső hőmérséklet függvényévé tenni. Sokkal fontosabb a gyári előírás, illetve az, hogy az adott motort milyen viszkozitási osztályú olajjal való kenésre tervezték. Például az említett Audiba egy VW 507.00 teljesítményszintű olajnál jobbat nem talál.
Üdv, Olajdoki