Tisztelt Olajdoki!
Régi témát hoznék fel olajválasztás témában. Adott egy 2001-es évjáratú Audi A4 B6 egy kétliteres, 131 lóerős benzines szívómotorral. Ezek a típusok 99 százalékban eszik az olajat szinte új koruk óta. Az enyém se kivétel: 10 ezer kilométer alatt 1,5-2 liter olajat fogyaszt. Motul 5W40 szintetikus olajat használok már 8 éve, az előírt szabványnak megfelelőt.

Viszont a 10W40-es olajat is jóváhagyják (VW 500.000-505.000), de eddig sosem volt 10W40-es olajjal használva. Mit gondol, okozna kárt a motorban a 10W40-es olaj? 8 éve Magyarország és Németország között ingázom havi 2000 kilométert hiba nélkül.
Köszönöm a válaszát!
Üdv: Gyuri
Egy német ne humorizáljon
Előző generációs A4. Kívül szürke, belül fekete és persze TDI. Mindössze egy jobb Cee’d áráért?!
Kedves Gyuri!
Nem, nem okoz gondot, hiszen megfelel az előírásnak, ahogyan írja. Viszont nem várnék tőle javulást az olajfogyasztásban. Ez hidegen lassabban folyik, de ettől nem gondolom, hogy javulna a helyzet. Egy szintetikus 5W40 tökéletesnek látszik.

Ha közben márkát is vált, akkor javulhat is vagy romolhat is, de nem tudja majd meg, hogy mitől változott. Ezzel együtt természetesen megpróbálhatja, miért is ne alapon. Említi viszont a Németország és Magyarország közötti ingázást: ez önmagában okozhat olajfogyasztást, főleg ha erőteljesebben használja az autót. Nem tudom így van-e, csak megérzés/tapasztalat. Az olajhőmérséklet folyamatosan magas, a terhelés folyamatos. Bosszantó, de nem abnormális.
Lehet olyan tartalék az üzemeltetésben, amiből visszább tud venni? Ez javíthat a helyzeten, ha mint opció elképzelhető.
Üdv: Olajdoki
