Öregedő villanyautóba új aksit tennék
Tisztelt Villanypásztor!
Van egy 2012-es Kangoo ZE-m, aminek a hatótávja 60-80 kilométer ami számomra kevés. Kaptam ajánlatot, hogy ki tudják cserélni benne az akkumulátort 40 kW órás BYD akkumulátorra.
Kérdésem, van-e erre gyakorlati példa és tud-e ez így működni, megèri vele foglalkozni, vagy utánna az autónak más problémái lehetnek?
Kedves Uram,
A régebbi, minimális intelligenciát tartalmazó autótípusok (Nissan LEAF / eNV200, Renault Kangoo ZE / Fluence ZE) akkumulátorának átalakítása pletykák szerint elég gyakori, mivel ezek BMS-e olyan buta, hogy semmit sem érzékel a körülötte zajló változásból. Ennek ellenére a magyar jogszabályok annyira szigorúak, hogy egy izzót sem szabad LED-esre cserélni, így erősen kétlem, hogy bármiféle papírja is lenne az átalakításnak. Márpedig egy 130 km/h maximális sebességre képes, kb. 250 kg-os fokozottan tűzveszélyes és elolthatatlan "lövedék" komoly emberölési és károkozási potenciálra képes.
Szóval a saját érdekében addig ne is agyaljon rajta, amíg a gyártó (elkövető) be nem tud mutatni bármiféle minősítési (CE, TÜV, UL) papírt vagy átalakítási engedélyt, mert ha az az autó bármi kárt is okoz, automatikusan Ön lesz érte a felelős, nem a BYD - merthogy ez a cég csak cellákat gyárt, nem típus-engedélyes, komplett Renault KANGOO ZE akkumulátort. Még ez utóbbi esetben is szükség lenne a honosítási engedélyre, hogy a kínai engedélyeket Magyarországon elfogadják.
Arról nem is beszélve, hogy a fenti autótípusok mára végletesen elöregedettnek számítanak. Javításuk egyre inkább problémás (egyre többször keresnek meg velük, de már én sem vállalom), műszakilag is el vannak avulva, így kétmillióért adni nekik még max. két évet, nem tűnik jó üzletnek. Inkább éljen a jelenleg futó lehetőséggel, és komoly állami támogatással (2,8 - 4,0 MFt) vegyen egy új elektromos kisteherautót a cégébe vagy egyéni vállalkozásába.
Tisztelettel: VillanyPásztor