Érdekes, hogy a motor nem üvölt, sőt alacsony fordulaton még csak nem is hangos, inkább visszafogott, a teljesítményhez képest legalábbis mindenképpen az. A futómű elképesztően gyors. Sajnos a tesztelt kocsin hátul valamivel rosszabb gumik voltak, mint elöl, ezért oda kellett figyelni a fenekére kigyorsításkor, mert hamar elkezdett ficánkolni. A szerényebb képességű sofőrök mindenképpen jobban járnak, ha bekapcsolva hagyják a menetstabilizálót.
A Wiesmann GT MF4 alapára 128 900 euró, vagyis nagyjából 35 millió forint. Mindössze egy középkategóriás autó árát kell tehát csak hozzátenni az MF3 árához, hogy sor hatos helyett V8-as motorral jazzkarizhassunk.
Wiesmann GT MF5
Azt hittem, mindent láttam már, mikor kiszálltam az MF4-ből. Az MF5 3,9 alatt gyorsul fel százra és az M5-ös 507 lovas V10-ese hajtja, de őszintén, ebben a dimenzióban mit számít, hogy 4,6 vagy 3,9 alatt vagyunk százon, hogy V8-as az a fránya motor vagy V10-es? Elképesztően sokat.
Az MF5 egy másik kategória. Mindenben messze felülmúlja az egyébként csodálatos MF4-et. Szélesebb a nyomtávja, stabilabb és gyorsabb a futóműve, és úgy megy, hogy borzalom. Az első sarkon nevetve mondtam a tesztpilótának, látom, ennek a motornak már gyakorlatilag mindegy, milyen tartományban van, mindenhol olyat tol, hogy rémisztő. Nem torkolt le, nem mondta, hogy hülyeségeket beszélek, csak tövig lenyomta a gázpedált. Na, ennek már volt hangja rendesen: a V10-es csodásan búg – majd visít.
A rettenetes gyorsulás a fordulatszám növekedésével hatványozódik, hétezernél kiderül, vannak további tartalékok ebben az alul is dögerős motorban, melyet akár nyolcezer fölé is forgathatunk. Mindössze hét tized másodperc a különbség, ennyivel éri el hamarabb a nagyobbik Wiesmann a százat, érzésre azonban óriási szakadék tátong a két autó között.
Az MF5-nek a futóműve is kezesebbnek tűnt: irtózatosan gyors volt, de túlzott sebességnél, vagy korai gázadásnál sem ugrott ki a feneke alólunk, végig jól kontrollálhatóan csúszott, ha csúszott, szépen, kiszámíthatóan. Ezzel az autóval könnyedén lehetett keresztbe is menni, bár lehet, hogy az MF4-gyel is lehetett volna, ha hátul is megfelelő a tapadás.
Az MF5 sajnos nem csupán vezetési élményben, árban is más kategória. A V10-es szörny bruttó alapára 179 800 euró, azaz kb. 49 millió forint. Itt már el lehet gondolkodni, hogy Ferrarit, Lambót, avagy Wiesmannt szeretne a kedves tulajdonos. Amíg nem vezettem, semmiképpen nem mondanám, hogy a Wiesmann jobb vagy rosszabb, mint például egy F430-as Ferrari, de kevesebb jön szembe az utcán, arra mérget vehetünk.
lyen különleges autókban utazni is élmény volt, de azért nagyon sajnálom, hogy nem vezethettem őket. Egyedi, retró formájuk és elképesztő gyorsaságuk vitán felül lenyűgöző, de vásárlás előtt mindenképpen végezzenek el egy rövid tesztet. Vigyenek magukkal egy kis hideg élelmet, némi üdítőt, és üldögéljenek néhány órát a sportkocsi szűkre szabott ülésében. Ha ezek után sehol sem zsibbad, akkor lehet elkezdeni gondolkodni, hogy Ferrari, vagy Wiesmann. Lamborghini, vagy Wiesmann. R8-as Audi, vagy Wiesmann.