Varangy, a királyfi

2009.09.23. 07:31 Módosítva: 2009.09.23. 07:32

A jó termék lábujjhegyen ugrálva integeti, hogy: vegyél meg! És ha vannak hibái, azt csak a pénztártól való távozás után mutatja meg új gazdájának. A Nissan Note pont az ellenkezőjét művelte velem: az első benyomás alapján bottal sem piszkáltam volna, és napok kellettek, hogy kiderüljön, igazából jó autó.

A kezdeti csalódás nagyrészt persze a reklámokkal felépített hamis képnek köszönhető. Az egyszeri család a tévében beletömte a fél háztartást, és végül még az otthon felejtett kisgyerek is befért – ezek után valami kisautónak álcázott guruló nappalinak gondoltam, ami azonnal agorafóbiás rohamot vált ki, ha nem készülök fel lelkileg. Így aztán hideg zuhanyként ért a felismerés, hogy ez is csak egy átlagos, magas kisautó, és azonnal bevillant, hogy tulajdonképpen nem is szép.

A Note elsősorban azért került hozzánk ismét, mert a Nissan három év után áttolta a ma már szinte kötelező modellfrissítő kúrán. Jelentéktelen részleteken módosítottak, méghozzá úgy, hogy az összkép egy cseppet sem lett vonzóbb, sőt. Hátulról ugyanaz az unalmas doboz, mint eddig, az orr-rész gülüszemű mocsáriszörny-ábrázata viszont már nem vicsorog, inkább vigyorogni próbál. További elemezgetés helyett legyen elég annyi, hogy a legtöbb nőnemű rokonom, barátom és üzletfelem, aki látta, azonnal megjegyezte, milyen rusnya jószág. Nem lesz könnyű a Nissan kereskedők dolga, ha az asszony és a gyerekek szava is számít a családi autóvásárlásnál.

A végső érv az autó mellett amúgy sem a szépsége, hanem a kivételes helykínálata volna, de ezt sem adja elő igazán látványosan. Az első találkozásunkkor a csomagtérajtót nyitottam fel először, és komoly kétségeim támadtak, vajon befér-e a notebook-táskám. A padló magasnak és rövidnek tűnt, és csak később derült ki, hogy ez csupán a csomagtartó tárolórendszerének legfelső polca: két kivehető műanyagléc alkotja, amely alatt még vagy 20 centi hely van. Alul rejtve szállíthatók az értékesebbnek tűnő tárgyak, de ha egybefüggő térre van szükség, a két fedőelem becsúsztatható a csomagtartó aljába, így nincsenek útban. Az egyiket függőlegesen is be lehet helyezni, így két kisebb rekesz alakítható ki a csomagtartó aljában, ami kisebb csomagok szállításánál jön jól. Ráadásul a hátsó üléspad is tologatható előre és hátra, azaz a lábtér rovására még tovább növelhető a csomagtér hasznos térfogata. Limuzin-üzemmódban 280 liter jut a motyónak, de teljesen előretolt ülésekkel 437 literesre növelhető a csomagtér térfogata, ami valóban elég lehet hosszabb utazásokkor is – feltéve, ha hátul legfeljebb kislábú gyerekek, vagy gyereklábú felnőttek helyezkednek el.

Elsőre az utastér is csalódást kelt. Az üléseket – nyilván a térérzet javítása érdekében – egészen közel helyezték az ajtóhoz. Vékonyabb júzereknek talán fel sem tűnne, de a hozzám hasonló széles testfelépítésű egyedek elsőre a könyökükre csapják az ajtót, ami egyáltalán nem kellemes. Pedig hely van bőven, négy konfekcióméretű felnőtt kényelmesebben utazhat a Note-ban, mint sok kompakt személyautóban. A belső színei és anyagai alapján persze minden pillanatban érezni, hogy kisautóban ülünk, ha jól el is fér mindenki. A tesztautóban minden egyformán vigasztalan sötétszürke volt az üléskárpitoktól a műszerfal kopogós műanyagjaiig, mintha egy régi, szénporral telehintett iparvidéken járnánk, és ezt az érzést még az itt-ott felbukkanó kályhaezüst színezésű műanyag díszítőelemek sem tudták igazán feledtetni.

Ebben a lehangoló környezetben legfeljebb az az érzés vigasztalhatná a tulajdonost, hogy precíz, tökéletesen összerakott autója van, de még ez sem teljesen igaz: akadt néhány érthetetlen igénytelenség, pedig az autó nagy része tényleg minőségi benyomást kelt. Ilyen a tökéletlenül, centis réssel záródó – amúgy hatalmas és praktikus, dupla fenekű – kesztyűtartó, vagy a szélvédő alján kikandikáló szigetelőszivacs. Pedig nem zörög vagy nyiszog semmi az utastérben, nincsenek lepotyogó alkatrészek sem, kár, hogy akadnak ilyen bosszantó slendriánságok, amelyekre nem figyeltek eléggé a gyártásnál.

Használat közben aztán hamar elfelejtettem a Note tökéletlenségeit. Az összes kapcsoló, kar és tekerentyű precízen, a legkisebb lötyögés nélkül működik, minden kézre áll, és a megszokott helyén van. Bár az idejét sem tudom, mikor vezettem Nissant legutóbb, a tervezők olyan szigorúan tartották magukat a kezelőszervek szokásos elhelyezéséhez, hogy semmit sem kellett keresgélnem. A tesztautóban érintőképernyős, navigációs hifi is volt, ami szintén egyszerűen kezelhető, gyorsan kiismerhető szerkezetnek bizonyult, olyannyira, hogy szinte szükségtelennek éreztem a kormányra kihelyezett kapcsolókat.

Kíváncsi rá, hogy muzsikál a Note menet közben? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk

Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

47 perce
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35