Azt hiszem, megtaláltam álmaim autóját. Illetve majdnem. Ha kombi, vagy kupé lenne, akkor nem lenne ott az a majdnem, azért, mert az első praktikus, a második meg gyönyörű. Nagyjából így is rendben van: sorhatos, automatával, jó állapotú bőrrel, megkímélt belsővel.
Utálok olyasmit mondani, hogy szeretem egy bizonyos márka autóit, bár a BMW-k határozottan jól állnak nálam. Tény, hogy akadnak olyanok is, amelyeket egyáltalán nem bírok. Mondjuk nem sok. Az E46-os egyértelműen benne van a PT-féle top háromban, azzal a kitétellel, hogy legyen benne legalább 1,8-as motor. Vagy nagyobb.
Az Autocityben kinézett 320-asban 2,2 literes volt, tehát bőven átugrotta a lécet, hiszen a típus 2003-ban már túl volt azon a faceliften. Ekkor a táskás Derrick-szemek egy kicsit hunyorogni kezdtek, a kétliteres sorhatost pedig lecserélték nagyobbra. Márpedig ezzel a motorral az 520-as is elment, igaz, kézi váltóval. Azt hiszem, ezzel az 320/520 párossal kezdődött a BMW típusszám-szédelgésének újkori szakasza, és a mai napig tart. Bocsánat. Tévedek, hiszen a németeknél már az E46 kezdeteinek kezdetén árulták az 1,8 literes 316i-t, a 2,2-es húszasok már csupán a folytatásai voltak ennek. És mennyit fejlődik a technika: ma már kétlitereseket kódolnak 16-osként, benzinesből és dízelből egyaránt, lásd 116d és társai.
Akkor néztük ki Winklerrel, amikor az ML/Sorento használt-összehasonlítót csináltuk az Autocityben, meg is állapodtunk, hogy ő lesz a következő, ha addig el nem adják. Mondták, nyugodjak meg, itt lesz. Aztán, amikor először el akartam hozni, kiderült: olyan régóta áll a telepen, hogy az akkuját valószínűleg már cserélni kell. De azért megpróbálják feltölteni, hátha. Másnapig lógott a töltőn, kicsit nehezen találta eleinte az alapjáratot, de aztán észhez tért, utána már pöcc-röff indult.
Elképesztő állapotban van, kívülről sem kopott, az összes baja annyi, hogy az első lámpaburák teljesen bemattultak: vagy nem bírták a xenonlámpa UV-ját, vagy szétette a rossz szélvédőmosó. Ja, és az egyik felnit megütötték. Az utastér viszont annyira rendben van, hogy Winkler kapásból azt mondta, hogy ha nepper lenne, visszatekerné 120 ezerre. Csakhogy a 170 ezerig vezetett szervizkönyvvel ez nem megy.
Igazából ehhez fogható bőrt még nem láttam BMW-ben. Az összes, még a fiatalabb használt példányokban is volt valami baja, meg volt kopva, vagy kirepedezett, de ezen semmi. Pedig világosszürke, tehát nyugodtan összefoghatta volna a farmer, ahogy a bézst szokta. Van egy kígyóbőr-szerű nyomása, legalábbis feltételezem, hogy nem óriáskígyókat nyúztak meg az autó kedvéért. Lehet, hogy végre akad egy BMW-s, aki tudja, hogy a bőrt ápolni kell? Tény, hogy még a kormányon sem kopott meg a bőr, és ez is hihetővé teszi a 170 ezres futásteljesítményt, ami 2003-tól számolva olyan évi 30 ezerre jön ki.
Nem csak a bőr, hanem a belső berendezés többi része, nevezetesen a műanyagok is rendben vannak, sehol egy kopásnyom. Az utolsó Bangle-előtti műszerfal nekem bejön, egyrészt azért, mert elképesztően jól megcsinálták, például nem fér be a tenyerem a műszerfal és az ajtópanel találkozásánál, mint az aktuális hármasnál. Másrészt nekem bejön ez a vezető felé fordulós középkonzol, meg az, hogy semmiért sem kell menükben turkálni, mindenhez van egy gomb, és kész. Amúgy pedig nem ez a mai techno, szép lágyak az ívek. És van hová pakolni! Ez ugyan vicces szempont, de amikor az ember egy rohadt mobilt sem tud letenni sehová, felértékelődik a kézifék melletti vályú.
Ezen a 320i-n is visszaköszön a BMW extra-politikája: az autóban minimális a kényelmi felszereltség, így ehhez a kocsihoz is külön meg kellett volna venni a hátsó elektromos ablakemelőt. De valaki nem vette meg, csupán a két első ablak kapcsolói vannak a középkonzolon, mert akkoriban még oda rakta őket a BMW, ezzel is spórolva egy darab kapcsolót. Az ülésállítás mechanikus, az ülőlap szélén kell huzigálni a karokat, nagyon jól elérhető helyen. Ehhez képest még a hátsó ülésekhez is van oldallégzsák, ami még ma is ritkaság. Ott nézeget az ajtóban, nem sokkal az ablakemelő kurbli fölött.
Szabad-e venni benzinmotort egy hármasba? És automatával? Lapozzon!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
