Honlap: A Mazda 3 vakmerő, kifejező vonalvezetése mind a 4-ajtós Sedan, mind az 5-ajtós Sport kivitelben garantáltan kitűnik a tömegből. A vadonatúj Mazda 3-nak hála a vezetési élmény végre olyan, amilyennek lennie kell: felszabadító és gondtalan. Pista: Mit szívtatok, srácok?
A nagymamák főztje legalább olyan legendás, mint a csodaszarvas. A nagyi főztje mindig jó. Valahányszor meglátogatjuk, degeszre zabáljuk magunkat és még hosszú évek múlva is fátyolos tekintettel emlékszünk vissza a jó, combos, vasárnapi húslevesre.
Igen ám, de mi van, ha netán egy évre beköltözünk hozzá? A tradíciót ő már fel nem rúgja, ha megfeszülünk se, így vasárnaponként könyörtelen pontossággal ott a gőzölgő leves, nincs mese, enni kell. Egy hónap után már ott tartunk, hogy suttyomban megetetjük a kutyával.
Az újnak mondott Mazda 3 járt már nálunk mindenféle konfigurációban. Volt itt lanyha egyhatos benzines és ugyanolyan szedán fehérben. A kollégáknak különösebb bajuk nem volt vele, leszámítva azt, hogy nem megy, na de majd én! Egy jó kis kétliteres, az már azért karaj, gondoltam magamban. Pofára estem. Fájt.
A külső az első, legyünk rajta túl gyorsan. Az előző generáció platformja megmaradt: a Ford Focus-szal közös a padlólemez. A tengelytáv a régi, magasságban nőtt az autó 2,5 centimétert, hosszában négy és felet, valamint a Mazda német tervezőközpontjában átrajzolták a formát. Nem nagyon, kicsit. Éppen hogy a valamennyire karakteres japán autót ötvözzék egy német Müller trezorral.
Az előd picit gömbölyded, de lejtős tetővonalával némiképpen fürgeséget sugárzott, ebből csináltak ilyen puffasztott rizst a hatos orrával és a komolytalan hátsó lámpákkal. Ezért kár volt, a régebbi modell nekem jobban tetszett, egyszerűen volt benne valami egyedi, ami ebben nincs. Erősödik bennem a gyanú, hogy a Kia, a Toyota és a Mazda vetésforgóban használja ugyanazt a formatervezőt három különböző álnéven.
Sírdogálok kicsit, bocsánat. Hej, boldogult ifjúkoromban mennyire vízválasztó tudott lenni a GSi kontra GTi kérdés. Pedig valójában nagyon hasonló filozófiájú autók voltak. Emlékeznek még? Netán volt ilyen autójuk? Akkor bizonyára tudják, hogy egy 16 szelepes 1,8-as, netán egy kétliteres benzinmotor azért jelentett valamit akkoriban. Mindegy, hogy Kadett GSi-ben, Golf GTi-ben, netán egy első generációs Primerában vagy Alfában, de jó volt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
