A Passat gyilkosa

2009.10.19. 08:07 Módosítva: 2009.10.19. 09:48

Szabadságra küldték a Csehországba kihelyezett szabotőrosztagot, amikor a Superb Combi tervei készültek? Itt egy nagy Škoda a szokásos úri térkínálattal, kedvező áron, és még rá is tudok nézni, anélkül, hogy megvakulnék.

Eddig szentül meg voltam győződve, hogy a Škodánál létezik egy hivatásos rontópál-brigád, amely vigyáz rá, hogy a csehek ne készítsenek vonzóbb autókat, mint a Volkswagen vagy az Audi. Sok apró jel erősítette bennem a meggyőződést: minden modellen akadt néhány minőségérzet-romboló felület, rossz arányú forma vagy elavult műszaki megoldás, amivel előre engedték a házon belüli konkurenciát. A tavaly bemutatott második generációs Superb is jól passzolt a képbe: ugyan nem 90-es évekbeli műszaki alapokra épül, mint az elődje, de a megnyújtott Passat padlólemezre esetlen arányú karosszériát készítettek. Hátul az ormótlan csomagtartó, elöl pedig a szomorúbohóc-szemekre emlékeztető fényszórók rontják el az összhatást, így hiába olcsó, hatalmas és ötletes a Superb, mégsem venném meg, ahogy nyilván sokan mások sem. Az új Combinál azonban látványosan rosszul dolgozott a szabotőr-brigád.

Már az is meglepő, hogy egyáltalán elkészülhetett a kombi, hiszen így újabb frontot nyit a Škoda a házon belüli versenyben. Ráadásul a puttonyos változaton kijavították a szedán furcsaságait. Az új hátsó résszel helyrebillentek a karosszéria arányai, és még a Superb tekintetét is meg tudták szelídíteni egy apró trükkel: a krómozott fényszórómosó-fedéllel látszólag megváltoztatták az első lámpák vonalvezetését. Azon persze jót derültünk az újságíró kollégákkal, amikor a bemutató elején levetített kisfilmben a formatervező csapat vezetője divatteremtő dizájnról és sportos tetővonalról beszélt, hiszen az autó így sem tűnik érdekesebbnek, mint egy Fabia vagy Octavia kombi – sőt, hátulról nézve kifejezetten sivárnak éreztem – de tisztességes átlagautó lett, ami nem riasztja el a vásárlókat, és megtartotta a szedán értékes tulajdonságait.

A Superb a kezdetektől a helykínálatával nyerte magának a legtöbb vásárlót: már az első generáció is hatalmas lábteret kínált, hiszen a sofőrös autónak árult kínai Passatra építették, és az új generáció is legalább ugyanilyen tágas lett belülről. Mindez a Combira is igaz, ami széltében-hosszában ugyanakkora, mint a szedán: 4,838 méter hosszú, 1,817 méter széles, és 2,761 méteres tengelytávú. Ráadásul valamivel magasabb, 1,51 méteres, igaz, az öt centi plusz alighanem a magas tetősínekből adódik. Az utastér akkora, hogy négy átlagos termetű felnőtt terpeszkedve utazhat benne – hasonlóan tágas belső valóban csak egy-két kategóriával feljebb jellemző – és az új csomagtartó is hatalmas, bár ránézésre nem látszik annak. A ferde hátsó ablak okozhatja az optikai csalódást, amire csak akkor derült fény, amikor indulásnál betettük a bőröndjeinket.

Számszerűen 633 literes a puttony, persze övvonalig pakolva, ami bőven átlagon felüli érték ebben a kategóriában – összehasonlításképpen a Passat Variant 605, a Ford Mondeo kombi 555, a puttonyos Opel Insignia 540 litert kínál – és mindezt ráadásul különösebb trükközés nélkül érték el. A csomagtartó oldalfala teljesen sík, és mögötte még méretes rekeszeket találunk az elsősegélycsomagnak és az akkumulátornak. Még a teljes méretű pótkerék helye is megvan a padló alatt. Ha viszont nagyobb tárgyakat szállítunk, a hátsó ülések is ledönthetők – persze 3:2 arányban, ahogy szokás – és ilyenkor 1865 liternyi motyót pakolhatunk a végig sík rakfelületre.

Különös, de annak ellenére, hogy a szedán legnagyobb újítása a kétféle módon nyitható hátsó ajtó, skodául a Twindoor, a kombin nincs hasonló. Az ablak nem nyitható külön, pedig az ötlet adta volna magát. Cserébe a jobban felszerelt változatok ötödik ajtaját motor nyitja-csukja, a csomagtér oldalában kivehető zseblámpát helyeztek el, a padló peremébe pedig síneket építettek elcsúsztatható fémfülekkel, így a kisebb csomagok a mellékelt hálóval egyszerűen rögzíthetők. Ugyanide masszív elválasztóelemek is beszerelhetők, amelyek nagyobb tárgyak elmozdulását is képesek megakadályozni.

Az oldalról ajánljuk

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

43 perce
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41