Izgatottan vettem át az alapáron is 11 milliós tesztautót. A 204 lovas változat a csúcsdízel, érthető, hogy a lécet nagyon magasra helyeztem. Olvasson, hogy megtudja, leesett, vagy csak rezgett.
Egyre több a furcsa szerzet a BMW háza táján, mintha véletlenszám-generátorba táplálták volna a tulajdonságokat, melyeket fontosnak tartanak egy autó megépítésekor, a gép pedig kénye-kedve szerint köpködte volna ki a különböző megoldásokat. Sportos terepkupénak látszó óriás hatchback, mondta a masina, és elkészült az X6-os. Kupénak tetsző, de ötajtós sportkombi, jött a következő direktíva, így született meg az Ötös GT.
Mikor a rövidke kompakt kombi felirat jelent meg a képernyőn, Klaus és Holger izzadni kezdtek. Arra gondoltak, hogy: hiszen már van kompakt kombink, meg hogy: el fogjuk veszíteni az állásunkat! Aznap mindenki késő estig bent maradt, elhatározták, nem engedik haza a népet, míg meg nem születik a megoldás a problémára, mely első ránézésre bizony ugyancsak emlékeztetett a fából vaskarika misztériumára.
Emeljük meg a hasát, mondta végre valaki úgy fél tíz körül. Klaus fellélegzett: ez az, nyertünk! Reggel óta először érezte, hogy valamelyest lazul a nyakán a hurok, újra érezte a testét, hogy ember, hogy van gyomra, és már pont arra gondolt, enni kéne valamit, hogy megszűnjön a mostanra elviselhetetlenné váló gyomorégés – tizenakárhány kávé mellékhatása –, mikor Holger azt mondta: ácsi! És mi lesz a neve?
Rajtunk az Easytrack szeme
Az Easytrack nyomkövetőről megjelent cikkünk óta továbbfejlesztett Easytrack webes felületén a Google Maps térképe jelenik meg, de a műholdképen is nézegethetjük, hogy merre jártunk a tesztautókkal. A szerkesztőségben két nyomkövető van teszten, közöttük a jobb oldali hasábon lehet váltani. A naptárban kalandozva lehet letölteni az adott napra vonatkozó naplófájlt.
Az oldal alján lévő időegyenesen visszajátszható az egész út, vagy annak egy szakasza, a megfelelő időközbe húzva a csúszkákat. Ilyenkor a felső sávban látszanak a legfontosabb menetadatok, a lejátszás sebessége pedig gyorsítható. Érdemes megnézni a sebesség grafikont is, ezt a bal oldali EKG-jellegű ikonra kattintva lehet megtenni.
Derült égből villámcsapásként sújtottak le e nehéz szavak. Mindenki pontosan értette, miről van szó: a koncepció jó, de az X3-as név már foglalt. Újra kezdetét vette a téboly. Éjfél is elmúlt, az irodaházban teljes volt a csend, már a takarítók is hazamentek, mikor a legfelső emeleten, az egyetlen lámpák világította teremben az egyik vörös szemű, holtfáradt mérnök fejében megszületett a megfejtés: nevezzük X1-esnek, olyan még nincs, és az Egyest egyébként is szeretik a népek!
Nem untatom tovább az olvasót a részletekkel, elég hozzá, hogy óriási buli kerekedett, a hős irodisták közül aznap senki sem aludt. Az önfeledt pezsgőzés másnapján aztán továbbküldték az ötletet a managementnek, ott rábólintottak, és megkezdődött a magasított kompakt kombi, az ikszegyes gyártása.
A végeredmény szép lett, még szebb is, mint gondolták. Elölről sportos, határozott, hátulról monumentális, tekintélyt parancsoló. Megtalálja benne a számítását, aki a dinamikus autókat szereti, de látszik rajta, hogy jó tágas és pakolni is lehet bele, ordít róla, hogy családi autóként is megállja a helyét. Hogy még egyet csavarjanak a történeten, nemcsak összkerékhajtású, hanem hátsókerekes modelleket is gyártottak belőle.
Első hallásra igencsak különös gondolatai támadnak az embernek, ha hátsókerekes terepjáróról hall, valójában azonban mindenki tudja, az SUV-k igazából városi autók, melyeket elsősorban nem azért vesznek az emberek, hogy sárt dagasszanak, hanem mert jól néznek ki. A négykerék-hajtás csak zabálja a benzint, a sok fölösleges kütyü, mely az összkerékhajtás része csak plusz kilogrammokat jelent az esetek többségében, üdvözlendő hát, és nem elítélendő az új koncepció.