B: A csillapítás önmagában is érdekes. Ismerünk sokféle, menet közben az útviszonyoknak és a vezetési stílusnak megfelelően változó csillapítási rendszert, de ebben is van újdonság. Függetlenül tud keményedni és puhulni lefelé és felfelé is. Izgi. Ahogyan izgalmas az is, hogy a csomagtérajtót kivéve mindegyik másik ajtó alumíniumból készül, miként az első rugótornyok is. Csak ettől vagy 28 kilóval könnyebb a GT. Az ablakkeretek elhagyásával is spórolhattak valamennyit, ugyanis azok sincsenek.
V: Pedig ordasul nagyot lehet vele kanyarodni, ez főleg az aktív hátsókerék kormányzás és az első aktív kormányzás összehangolt munkájának köszönhető. Alacsony sebességnél a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak, ezzel a fordulókör átmérője 70 centiméterrel csökken, míg nagyobb sebességnél az elsőknek megfelelő irányban fordulnak, ezzel jelentősen növelve a menetstabilitást, főleg kritikus helyzetben. A mintegy 2,5 fokos elfordulás apróságnak tűnik, hiába látható szabad szemmel, az alig valamivel több mint kettőt még mindig kicsi számnak gondoljuk. Ennek köszönhetően a fordulókör mindössze 11,5 méter, ami méreteihez képest döbbenetesen kevés. Ha hóláncot raktunk hátra, az aktív kormányzást ajánlott kiiktatni, két kattintás az iDrive-menüben.
Elférni, forogni tehát lehet vele, akár a városban is, de tolatóradar és kamera nélkül vesztes csatát vívunk: hátrafelé nézve csak a kék eget látjuk a rettenet magas fenék miatt - a hátsó ablak tényleg csak arra jó, hogy ne legyen belemezelve, beessen valami fény.
Bár a hátsó ajtó két különböző módon nyitható (szinte kötelezően illik felemlegetni a Superb TwinDoor rendszerét), azért töredelmesen bevallhatjuk, hogy a kisebb nyílás inkább szükségmegoldás, arra elég, hogy bevágjuk a notebook táskát, meg két szatyrot. Ha az egész masszív segget megnyitjuk, gyökeresen megváltozik a helyzet, könnyedén rakodhatunk. A hátsó – motorosan, a csomagtartóból mozgatható – ülések helyzetétől függően 440-590 liternyi térrel gazdálkodhatunk, ha pedig tényleg gangbang-partit rendeznénk a sofőr háta mögött, 1700 liternyi sikongató nőszemélynek akad odabent hely. Na jó, konzervatívabbaknak: vígan bringázhat benne a gyerek, ha odakint esik.
A teljesen új, alu hengerfejjel és forgattyúsházzal szerelt háromliteres dízelmotor változó geometriájú szívórendszerrel és 1800 bar befecskendezési nyomással dolgozik. 245 lóereje kevésnek tűnhet, de az 540 newtonmétert illik tisztelni, főleg, ha ilyen remekül összehangolták az új, nyolcsebességes automatával, és a hajtásláncban megtett hosszú útja végén a hátsó kerekre érkezik. Finoman, selymesen és észrevétlenül vált, padlógázra pedig nem sajnálja a motort, boldogan pörgeti fájdalomküszöbig. Messziről egy pillanatra elfojtott dünnyögés hallatszik (a zajszigetelés remek) de csak egy pillanatra, hátunk az ülésbe süpped és innentől csak a fordulatszám- és sebességmérő ad fogalmat arról, mennyire is szedi a lábait a hálószoba. Jól mozdul és észrevétlenül.
Az adaptív futómű sport és sport+ módot is ismer, de nem tudom elképzelni azt a környezetet, ahol bárki is arra vetemedne, hogy felkeményítse a futóművet és az aktív stabilizátorokat. Egyáltalán, hogy a versenyzés, a sportosság bekússzon ebbe a hangulatvilágítással megszórt, világos, kényelmes térbe, brrr... Nem erre való.
B: Technikai értelemben lényeges újítás az Efficient Dinamics részeként a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), amit a műszerfalon láthatunk a fogyasztásmérő negatív tartományában, szép kék. A különféle elektromos és hidraulikus segédberendezések (vízpumpa, elektromos szervo, olajszivattyú és a légkondicionáló kompresszora) igény szerinti lekapcsolása csak hab a tortán, ők mind az alacsonyabb fogyasztás áldozatai. Arról sem feledkeztek el, hogy a hűtőbordák áramvonalasak legyenek, a kis gördülési ellenállású gumik nem tudom, mennyit nyomnak a latban, de ilyenekkel szerelik.
A belseje szinte a hetesé, de van pár dolog, amit kiemelnék. A navigáció utasításait, hogy hány méter múlva merre, és a körforgalom hányadik kijáratánál, szépen kiírja a sebességmérő és a fordulatszámmérő alá. És nem voltak restek rendes magyar ékezetet csinálni bele: Barázda utca. Így, magyarul.
Ott van a majd' egy négyzetméteres üvegtető, amin beesik annyi fény, hogy a téli napon is vaku nélkül fotóztunk belül. Egy híd alatt. Említésre méltó tétel (a kasszánál is) az éjjellátó berendezés, kamerája a bal vesében lakik, és szépen kiemeli az emberalakot, aki a buszmegálló sötétjében próbál meghúzódni a fagyos szélben, vagy éppen a járda helyett az úton tolja a babakocsit, mert az nem havas.
Kedvencem volt az oldalra néző kamera, ami oldalra néz. Az első kerék elé szerelik, a sárvédőbe és arra való, hogy az oldalról érkezők helyzetét jól lássuk, pl. egy kis utcából kihajtásnál. A vezetőnél vagy másfél méterrel előrébb van, belvárosban hasznos igazán. Sávelhagyás, tempomat, kormányfűtés, és még csak a vezető székében ülünk.
A múltkor írtam a BMW komfort üléséről, nos, itt nem csak elöl, de hátul is ilyenek vannak, elektromosan állítható, fűthető. Két darab. Választható pad is, de ez a vagány: a nagyi otthon marad. Az apró fényekkel is villantanak: kilincsfény, küszöbön BMW felirat, ajtók alja lámpa belül is, hangulatos, kellemes. A fejegységről vezérelt két 9 collos monitor, ami az első fejtámlákból pislog hátra, arra való, hogy a gyerek ne nyavalyogjon, hanem nyomja a játékot, vagy nézze a filmet. Ebben a konkrét autóban akár tévét is nézhet.
Lent az udvaron arról beszélgettünk a srácokkal, kinek szól ez a kocsi. Ki veszi? Nos, ebben a tesztautóban a 16 milliós alapárra 13 milliónyi extra rakódik, ebben a konfigurációban szerintem viszonylag kevesen kérik. Legalábbis itthon. És akkor most képzelje el, hogy pont ötször annyi a fizetése, mert a világ boldogabbik felén dolgozik. Na jó, ez így szörnyen hangzik. Képzelje el, hogy az 5GT ötödannyiba kerül, a mostani fizetéséhez képest. Ugye, más érzés? Akkor lenne durván 6 millió. És hatmilliós autót sokan ki tudnak fizetni. Kint meg az ötször drágábbat is. Hát nekik szól.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
