Ezzel vesztegessetek ezreket

2010.01.11. 06:59 Módosítva: 2010.01.11. 09:02

Adatlap BMW 5 530d GT - 2010

  • 2993 cm3-es,soros 6 hengeres dízel
  • 245 LE @ 4000 rpm
  • 540 Nm @ 1750 rpm
  • 8 seb. kézzel kapcsolható automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.9 másodperc
  • Végsebesség:
    240 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • 16 990 000 Ft

B: A csillapítás önmagában is érdekes. Ismerünk sokféle, menet közben az útviszonyoknak és a vezetési stílusnak megfelelően változó csillapítási rendszert, de ebben is van újdonság. Függetlenül tud keményedni és puhulni lefelé és felfelé is. Izgi. Ahogyan izgalmas az is, hogy a csomagtérajtót kivéve mindegyik másik ajtó alumíniumból készül, miként az első rugótornyok is. Csak ettől vagy 28 kilóval könnyebb a GT. Az ablakkeretek elhagyásával is spórolhattak valamennyit, ugyanis azok sincsenek.

V: Pedig ordasul nagyot lehet vele kanyarodni, ez főleg az aktív hátsókerék kormányzás és az első aktív kormányzás összehangolt munkájának köszönhető. Alacsony sebességnél a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak, ezzel a fordulókör átmérője 70 centiméterrel csökken, míg nagyobb sebességnél az elsőknek megfelelő irányban fordulnak, ezzel jelentősen növelve a menetstabilitást, főleg kritikus helyzetben. A mintegy 2,5 fokos elfordulás apróságnak tűnik, hiába látható szabad szemmel, az alig valamivel több mint kettőt még mindig kicsi számnak gondoljuk. Ennek köszönhetően a fordulókör mindössze 11,5 méter, ami méreteihez képest döbbenetesen kevés. Ha hóláncot raktunk hátra, az aktív kormányzást ajánlott kiiktatni, két kattintás az iDrive-menüben.

Elférni, forogni tehát lehet vele, akár a városban is, de tolatóradar és kamera nélkül vesztes csatát vívunk: hátrafelé nézve csak a kék eget látjuk a rettenet magas fenék miatt - a hátsó ablak tényleg csak arra jó, hogy ne legyen belemezelve, beessen valami fény.

Bár a hátsó ajtó két különböző módon nyitható (szinte kötelezően illik felemlegetni a Superb TwinDoor rendszerét), azért töredelmesen bevallhatjuk, hogy a kisebb nyílás inkább szükségmegoldás, arra elég, hogy bevágjuk a notebook táskát, meg két szatyrot. Ha az egész masszív segget megnyitjuk, gyökeresen megváltozik a helyzet, könnyedén rakodhatunk. A hátsó – motorosan, a csomagtartóból mozgatható – ülések helyzetétől függően 440-590 liternyi térrel gazdálkodhatunk, ha pedig tényleg gangbang-partit rendeznénk a sofőr háta mögött, 1700 liternyi sikongató nőszemélynek akad odabent hely. Na jó, konzervatívabbaknak: vígan bringázhat benne a gyerek, ha odakint esik.

A teljesen új, alu hengerfejjel és forgattyúsházzal szerelt háromliteres dízelmotor változó geometriájú szívórendszerrel és 1800 bar befecskendezési nyomással dolgozik. 245 lóereje kevésnek tűnhet, de az 540 newtonmétert illik tisztelni, főleg, ha ilyen remekül összehangolták az új, nyolcsebességes automatával, és a hajtásláncban megtett hosszú útja végén a hátsó kerekre érkezik. Finoman, selymesen és észrevétlenül vált, padlógázra pedig nem sajnálja a motort, boldogan pörgeti fájdalomküszöbig. Messziről egy pillanatra elfojtott dünnyögés hallatszik (a zajszigetelés remek) de csak egy pillanatra, hátunk az ülésbe süpped és innentől csak a fordulatszám- és sebességmérő ad fogalmat arról, mennyire is szedi a lábait a hálószoba. Jól mozdul és észrevétlenül.

Az adaptív futómű sport és sport+ módot is ismer, de nem tudom elképzelni azt a környezetet, ahol bárki is arra vetemedne, hogy felkeményítse a futóművet és az aktív stabilizátorokat. Egyáltalán, hogy a versenyzés, a sportosság bekússzon ebbe a hangulatvilágítással megszórt, világos, kényelmes térbe, brrr... Nem erre való.

B: Technikai értelemben lényeges újítás az Efficient Dinamics részeként a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), amit a műszerfalon láthatunk a fogyasztásmérő negatív tartományában, szép kék. A különféle elektromos és hidraulikus segédberendezések (vízpumpa, elektromos szervo, olajszivattyú és a légkondicionáló kompresszora) igény szerinti lekapcsolása csak hab a tortán, ők mind az alacsonyabb fogyasztás áldozatai. Arról sem feledkeztek el, hogy a hűtőbordák áramvonalasak legyenek, a kis gördülési ellenállású gumik nem tudom, mennyit nyomnak a latban, de ilyenekkel szerelik.

A belseje szinte a hetesé, de van pár dolog, amit kiemelnék. A navigáció utasításait, hogy hány méter múlva merre, és a körforgalom hányadik kijáratánál, szépen kiírja a sebességmérő és a fordulatszámmérő alá. És nem voltak restek rendes magyar ékezetet csinálni bele: Barázda utca. Így, magyarul.

Ott van a majd' egy négyzetméteres üvegtető, amin beesik annyi fény, hogy a téli napon is vaku nélkül fotóztunk belül. Egy híd alatt. Említésre méltó tétel (a kasszánál is) az éjjellátó berendezés, kamerája a bal vesében lakik, és szépen kiemeli az emberalakot, aki a buszmegálló sötétjében próbál meghúzódni a fagyos szélben, vagy éppen a járda helyett az úton tolja a babakocsit, mert az nem havas.

Kedvencem volt az oldalra néző kamera, ami oldalra néz. Az első kerék elé szerelik, a sárvédőbe és arra való, hogy az oldalról érkezők helyzetét jól lássuk, pl. egy kis utcából kihajtásnál. A vezetőnél vagy másfél méterrel előrébb van, belvárosban hasznos igazán. Sávelhagyás, tempomat, kormányfűtés, és még csak a vezető székében ülünk.

A múltkor írtam a BMW komfort üléséről, nos, itt nem csak elöl, de hátul is ilyenek vannak, elektromosan állítható, fűthető. Két darab. Választható pad is, de ez a vagány: a nagyi otthon marad. Az apró fényekkel is villantanak: kilincsfény, küszöbön BMW felirat, ajtók alja lámpa belül is, hangulatos, kellemes. A fejegységről vezérelt két 9 collos monitor, ami az első fejtámlákból pislog hátra, arra való, hogy a gyerek ne nyavalyogjon, hanem nyomja a játékot, vagy nézze a filmet. Ebben a konkrét autóban akár tévét is nézhet.

Lent az udvaron arról beszélgettünk a srácokkal, kinek szól ez a kocsi. Ki veszi? Nos, ebben a tesztautóban a 16 milliós alapárra 13 milliónyi extra rakódik, ebben a konfigurációban szerintem viszonylag kevesen kérik. Legalábbis itthon. És akkor most képzelje el, hogy pont ötször annyi a fizetése, mert a világ boldogabbik felén dolgozik. Na jó, ez így szörnyen hangzik. Képzelje el, hogy az 5GT ötödannyiba kerül, a mostani fizetéséhez képest. Ugye, más érzés? Akkor lenne durván 6 millió. És hatmilliós autót sokan ki tudnak fizetni. Kint meg az ötször drágábbat is. Hát nekik szól.

Totalcar értékelés - BMW 5 530d GT - 2010

9
TC

Szerettem, mert szép, de a saját pénzemen akkor vennék ilyet, ha a ötször ennyit keresnék. Nagyon kényelmes, kényeztet, mindenre gondoltak benne, tényleg mindenre. Ha beleül, nem fog akarni kiszállni. De mi lesz, ha egyszer valami elromlik benne?

Népítélet - BMW 5

7,8
Nép
5.8
8.8
7.1
8.8
8.3

Az oldalról ajánljuk

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53