Árban a Cee’d alá?
Adatlap Renault Fluence Exception 1,6 - 2010
Adatlap Chevrolet Korea Cruze Ls Plus - 2009
Versenytársak
Meghökkentő, hogy a Cruze és a Fluence milyen jó áron kapható. Igaz, elsőre volt egy olyan ötletem, hogy a tesztautók olyan extráit, amelyek nem férnek bele az alapárba, hatalmas vörös x-ekkel húzzuk át a fotókon. Aztán meggondoltam a dolgot.
Már csak azért is, mert a grafikus is ember, Tom gyakorlatilag minden látható extrát leikszelhetett volna a fotókról. A Chevrolet például még a hűtőmaszk hajszálvékony krómkeretét sem adja, kapja alapáron, a kilincsei feketék, a kormányon nincs bőr és rádiógomb, meg hasonlók. A metálfény mindkettőnél feláras, a Fluence automata klíma kezelőpanelje is csupán illúzió, ahogy az indítókártya vagy a gigantikus Tom-tom navi képernyője és távirányítója is. Legalábbis 3,6 millióért.
Viszont már ennyiért is kap az ember egy egész rendes kocsit. Az már ízlés dolga, hogy a Chevrolet szögletességét vagy a Renault íveltségét kedveli. Ahogy elnéztem, a Cruze agresszívebb, darabosabb és részleteiben kevésbé kidolgozott formát kapott, de azt is mondhatnám, férfiasabb. A Fluence egyértelműen ott ér célt, ahol a nő dönt az autóvásárlásról, a hullámokkal megrajzolt karosszéria kecsesebbnek tűnik, pedig gyakorlatilag ugyanakkora, mint a másik. Az is meglepő, hogy a Mégane radikálisabb orrát lecserélve mennyire polgári külsejű autót lehetett belőle faragni. Mert a Fluence mégiscsak egy faros Mégane.
A hasonló kocsik között nagyon kimért minden centi és liter, nem csoda, hogy nem érezni különbséget a méretek között. Ha az átlagosnak mondható magasságomra beállítom az első ülést, még egy tenyérnyi hely marad a térdem előtt, amikor beülök hátra, mindegy, melyiket nézzük. Széltében is ugyanez a helyzet, ha valaki csak az autószalonban nézegeti a két autót, nem fedezhet fel érdemi különbséget. Még a csomagtartók is egyformának tűnnek, igaz, két nagy fekete üregről nehéz megmondani szemre, melyik a nagyobb. Elárulom, itt van igazi győztes: a Renault. Ezé 496 literes, a Cruze-é 450. Bár gyerekheverőt vagy lapra szerelt szekrénysort amúgy sem szállít ilyen szedánokban az ember, pusztán emiatt nem mondanék le a Chevrolet-ról.
Persze, nem mindent centiben mérünk. A Cruze esetében például feltűnően jobb formájúak az első ülések, a támla kellemesen ívelt deréktájban és még a lapocka magasságában is tart – jófajta derékbeteg-ülés. Ettől függetlenül elég vicces a felszereltségi lista azon tétele, hogy „két irányban állítható első ülések a vezetőoldalon”. Ez vajon azt jelenti, hogy 3,6-ért még nem állítható a magassága? Az baj, mert a Renault-é igen, sőt, még az utasé is. Mint látni fogjuk, nem ez az egyetlen tétel, ami kimaradt a Chevrolet-ból.
A kormány tengelyirányban nem húzható közelebb egyikben sem, tehát a real life alap Fluence és alap Cruze ülőhelyzete kevésbé lehet jó, mint a tesztautóké. De hát, mi újságírók nagyon ritkán látunk fullfapad kocsikat, tessék elhinni, jobban rejtegetik előlünk őket, mint az álcázott prototípusokat.
Most még jöhetne egy kis kesergés anyagminőség-ügyileg, de igazából sok ok nincs ilyesmire. Talán a Chevrolet műanyagjai fényesebbek, ezért nem látszanak olyan puhának, de azért ott, ahol kell, tényleg normálisan vannak megcsinálva. Talán kissé sivár a Renault hátsó ajtópanelje, de ennyi belefér, a Cruze-ban kifejezetten érdekes a világos textilbetét a műszerfalon, bár napsütésben zavaróan visszatükröződik a műszerek plexijén. Az összerakás is rendben volt, a Chevrolet 16 ezer tesztkilométer után sem nyöszörgött. A Fluence fiatalabb volt, persze ez sem.
Ha ennyire jók, miért adják őket relatíve olcsón? Hol spórolják ki a pénzt az autókból? Sajnos a motorokon. Lapozzon, kiderül, hol a csapda.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
